آلت‌کوین‌های NEA ،ATOM ،FTM و FTT منتظر حرکت بعدی بیت‌کوین

احتمال رشد آلت‌کوین‌های NEA ،ATOM ،FTM و FTT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۰

اگر تلاش‌های بیت‌کوین به ثمر نشسته و قیمت آن به بالای 45,500 دلار تثبیت شود، آلتکوین‌های مانند NEAR ،ATOM ،FTM و FTT نیز خواهند توانست در کوتاه مدت سیر صعودی داشته و رشد کنند. در حال حاضر، تلاش‌های بیت‌کوین برای توقف سیز نزولی می‌تواند تاثیر زیادی در آلت‌کوین‌ها داشته باشد. در ادامه، احتمال رشد آلت‌کوین‌های NEA ،ATOM ،FTM و FTT را بررسی می‌کنیم. با بیتستان همراه باشید.

همان طور که گفتیم، بیت‌کوین (BTC) تلاش می‌کند تا روند نزولی خود را متوقف کرده و مسیر رشد را در پیش گیرد. در حال حاضر، آلت‌کوین‌های بازار کریپتو منتظر حرکت بعدی بیت‌کوین هستند، چرا که رشد این ارز دیجیتال بزرگ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ارزش آلت‌کوین‌ها داشته باشد.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

در ادامه به تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های NEA ،ATOM ،FTM و FTT خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

روند صعودی توکن NEAR:

NEAR، توکن اختصاصی پروتکل NEAR در یک روند صعودی قوی قرار دارد. قیمت این توکن در 11 ژانویه از بالاترین رکورد قبلی ثبت شده (17/95 دلار) فراتر رفت و روند صعودی دیگری را از سر گرفت.

خرس‌ها قیمت را در 12 ژانویه به زیر 17/95 دلار رساندند، اما گاوها با خرید در منطقه قیمتی در 13 ژانویه، دوباره کنترل قیمت را به دست گرفتند.

روند صعودی توکن NEAR

هر دو میانگین متحرک (نمایی و ساده) شیب دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، این دو عامل نشان می‌دهند که در مسیر صعودی، مقاومت کمی وجود دارد. اگر گاوها کنترل را در دست داشته باشند و اجازه ندهند که قیمت به زیر سطح 17/95 دلار سقوط کند، NEAR می‌تواند تا 25/44 دلار نیز افزایش یابد.

از جهت دیگر نیز، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 17/95 دلار برسانند، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16/42 دلار) وجود دارد. رسیدن به این سطح می‌تواند روند صعودی را از بین ببرد، اما پایین‌تر آمدن قیمت از این سطح، می‌تواند باعث خروج معامله‌گران شده و قیمت به زیر 13 دلار نیز برسد.

روند صعودی توکن NEAR

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت در سطح میانگین متحرک نمایی 20 روز حمایت می‌شود. میانگین متحرک‌های صعودی و RSI این نشانه را به ما می‌دهند که این توکن در کوتاه مدت برای کاربران سودآور است.

اگر گاوها قیمت را به بالای 20/59 دلار برسانند، روند صعودی آغاز خواهد شد و به دنبال آن NEAR می‌تواند به 22 دلار و بعداً به 25 دلار هم برسد. رسیدن قیمت به زیر سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه و تثبیت در این ناحیه، نشان دهنده‌ی آغاز یک اصلاح عمیق خواهد بود.

تلاش ATOM برای تثبیت قیمت:

کازماس (ATOM) در حال تلاش برای تشکیل یک الگوی سر و شانه معکوس است که در یک شکست کامل شده و بالاتر از مقاومت بالا سری در سطح 44/80 دلار بسته می‌شود.

تلاش ATOM برای تثبیت قیمت

داده‌های نمودارها نشان می‌دهند که در منطقه بیش‌خرید، مقاومت کمی برای روند صعودی وجود دارد. تثبیت قیمت در سطح بیش از 44/80 دلار می‌تواند مسیر را برای افزایش سطح روانی در 50 دلار و سپس  69/42 دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از مقاومت سربار کاهش یابد، قیمت ATOM می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (36 دلار) هم کاهش یابد. 36 دلار یک سطح کلیدی و مهم برای گاوها به شمار می‌رود.

اگر قیمت از این سطح کاهش پیدا کند، گاوها تلاش خواهند کرد تا آن را به بالای مقاومت سربار هدایت کنند و روند صعودی را از سر بگیرند.

تثبیت قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین علامتی است که نشان می‌دهد قدرت روند صعودی افت کرده و قیمت به 32/90 دلار کاهش خواهد یافت.

تلاش ATOM برای تثبیت قیمت

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت ATOM از الگوی مثلث متقارن خارج شده است. احتمالا خرس‌ها سعی خواهند کرد از مقاومت بالای 44/80 دلار دفاع کنند، اما اگر شکست بخورند، ATOM می‌تواند به هدف الگوی 51/19 دلار برسد.

اما در مقابل، اگر خرس‌ها با موفقیت از مقاومت 44/80 دلار دفاع کنند، قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز سقوط خواهد کرد.

روند صعودی FTM در هفته اخیر:

فانتوم (FTM) در حال حاضر در یک روند صعودی قوی قرار دارد. قیمت چند روز گذشته یک معکوس (IH&S) را تشکیل داده که با شکست کامل شده و بالای 3/17 دلار تثبیت می‌شود.

روند صعودی FTM در هفته اخیر

خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا این روند را در 3/48 دلار متوقف کنند، اما اگر گاوها قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، مرحله دیگری از روند صعودی آغاز خواهد شد. در این حرکت صعودی، قیمت ابتدا به 4 دلار رسیده و سپس به سمت 5/11 دلار حرکت خواهد کرد.

در صورت باطل شدن این فرض، اگر قیمت از مقاومت سربار کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت فانتوم را به سطح متحرک نمایی 20 روزه (2/62 دلار) بکشند. بالا رفتن قیمت از این سطح، نشان دهنده این است که احساسات مثبت در بازار وجود دارد و معامله گران در حال خرید هستند.

با این حال، شکسته شدن و تثبیت قیمت زیر این سطح حمایتی، خبر از شروع یک اصلاح عمیق در میانگین متحرک ساده 50 روزه (2/07 دلار) می‌دهد.

روند صعودی FTM در هفته اخیر

خرس‌ها تلاش کردند تا قیمت را در سطح 3/17 دلار را متوقف کنند، اما گاوها برنامه‌های دیگری داشتند. آن‌ها فانتوم را با رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه خریداری کردند و موجب افزایش قیمت به بالای مانع سربار شدند. اگر گاوها قیمت را بالاتر از این سطح حفظ کنند، احتمالا از سرگیری روند صعودی شروع خواهد شد.

اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 3/17 دلار برسانند، فانتوم می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند. سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه، سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکسته شدن و تثبیت قیمت در زیر آن می‌تواند نشان دهد که شکست فعلی ممکن است یک تله گاوی باشد.

گذر FTT از یک روند اصلاحی قوی:

توکن FTX (FTT) در چند هفته گذشته یک مرحله اصلاحی قوی را طی کرد. گاوها موفق شدند قیمت را به بالای خط روند نزولی در 14 ژانویه برسانند.

گذر FTT از یک روند اصلاحی قوی

میانگین متحرک‌ها در آستانه‌ی یک crossover صعودی قرار دارند و RSI به بالای 64 رسیده است. این نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی حفظ شود، قیمت FTT می‌تواند تا 53/50 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک برسد، نشان می‌دهد که شکست یک تله گاوی بوده است. کاهش از سطح فعلی می‌تواند موجب شود که قیمت به 33/76 دلار نیز برسد. شکسته شدن و تثبیت قیمت در  زیر این سطح می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی تا 24 دلار، هموار کند.

گذر FTT از یک روند اصلاحی قوی

نمودار 4 ساعته، شکل گیری یک الگوی گُوِه در حال سقوط را نشان می‌دهد.

هر دوی میانگین متحرک‌ها، شیب دار هستند و RSI در منطقه بیش از حد خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر گاوها قیمت را بالای 45/07 دلار حفظ کنند، FTT می‌تواند حرکت خود را به سمت مقاومت روانی 50 دلار آغاز کند.

اگر قیمت کاهش یابد و دوباره وارد گُوِه شود، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

منبع: cointelegraph

اتم فانتوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.