لونا،فانتوم، کازماس و هارمونی برای افزایش قیمت منتظر حرکت بیت‌کوین هستند!

تحلیل قیمت لونا،فانتوم، کازماس و هارمونی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۰

طبق داده‌های به ثبت رسیده در سایت کوین‌تلگراف، در صورتی که میانگین قیمت بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه باشد، رمزارزهای LUNA ،FTM ،ATOM و ONE به احتمال خیلی زیاد رشد خواهند کرد. در ادامه به صورت کامل روند هر یک از این توکن‌ها در هفته‌ای که گذشت را بررسی می‌کنیم. برای مشاهده تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های مهم بازار با بیتستان همراه باشید.

بیت کوین (BTC) همچنان در چند روز اول سال جدید به پایین‌تر از سطح روانی ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران این ارز دیجیتال، علاقه‌ای به خرید ندارند. بابی لی (Bobby Lee)، مدیر عامل سابق BTCC گفت که خروج معامله‌گران چینی از صرافی‌ها ممکن است قیمت‌ها را در پایان سال در سطح  پایینی نگه دارد.

با این حال نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور (اولین کشوری که بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته) معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند در سال جاری به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد. وی همچنین گفت که دو کشور دیگر، بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی در سال ۲۰۲۲ خواهند پذیرفت.

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های مهم بازار

افزایش پذیرش کریپتو توسط سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۲۱ یکی دیگر از موارد مثبت بلندمدت، سالی که گذشت، بود. طبق گزارش CoinShares، ورودی خالص به صندوق‌های رمزنگاری در سال ۲۰۲۱، بیش از ۹/۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. توجه داشته باشید که بیش از دو سوم میزان ورودی‌ها به بازار ارزهای دیجیتال، در قالب بیت‌کوین بوده است.

اما آیا بیت‌کوین می‌تواند در ژانویه یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند و آلت‌کوین‌های لونا، فانتوم، کازماس و هارمونی را بالا ببرد؟ در ادامه ۵ ارز دیجیتال LUNA ،FTM ،ATOM و ONE را که ممکن است در هفته پیش رو سیر صعودی داشته باشند، بررسی خواهیم کرد.

تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت بیت‌کوین:

بیت‌کوین در چند روز گذشته طبق میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (۴۸,۷۲۰ دلار) و حمایت قوی که داشت، با قیمت ۴۵,۴۵۶ دلار معامله می‌شد که نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر وجود ندارد.

تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت بیت‌کوین

هر دو میانگین متحرک نمایی و ساده در حال کاهش هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد و نشان می‌دهد خرس‌ها قدرت را در دست دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر ۴۵,۴۵۶ دلار کاهش دهند.

اگر خرس‌ها موفق به انجام این کار شوند، احتمال افت قیمت به ۴۲,۰۰۰ دلار و سپس ۴۰,۰۰۰ دلار بسیار بالا خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه بالاتر رود، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده‌ی (SMA) 50 روزه (۵۲,۳۳۲ دلار) افزایش پیدا کند. شکستن و تثبیت بالای این سطوح می‌تواند نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید و رسیدن به سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱/۸% در ۵۸,۶۸۶ دلار باشد.

تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت بیت‌کوین

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT در محدوده ۴۵,۴۵۶ دلار و ۵۱,۹۳۶/۳۳ دلار قرار داشته و قیمت به ۴۵,۴۵۶ دلار بازگشته است و اگر گاوها این جفت را به بالای ۵۰-SMA برسانند، انباشت در سطوح پایین‌تر را شاهد خواهیم بود. این امر می‌تواند قیمت را به ۵۱,۹۳۶/۳۳ دلار برساند.

برعکس، اگر قیمت از ۵۰-SMA کاهش پیدا کند، خرس‌ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این جفت را به زیر ۴۵,۴۵۶ دلار بکشند. اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت BTC/USDT می‌تواند روند نزولی را با هدف بعدی ۳۸,۹۷۵/۶۷ دلار شروع کند.

تلاش LUNA برای از سرگیری سیر صعودی:

توکن ترا (LUNA) در حال تلاش برای از سرگیری روند صعودی خود است، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری دارند و در نزدیکی سطح ۹۳/۸۱ دلار حرکت می‌کنند.

تلاش LUNA برای از سرگیری سیر صعودی

میانگین متحرک‌های صعودی و RSI در منطقه مثبت، حاشیه‌ای جزئی را برای خریداران نشان می‌دهند. اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (۸۲ دلار) بازگردد، نشان می‌دهد که قدرت فروشنده‌ها زیاد است.

جفت LUNA/USDT سپس سعی خواهد کرد به بالای ۹۳/۸۱ دلار برسد و بالاترین قیمت تاریخ خود (۱۰۳/۶۰دلار ) را به چالش بکشد. شکستن و تثبیت بالاتر از این مقاومت می‌تواند شروعی برای صعود قیمت به ۱۳۵/۲۶ دلار باشد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه برسد، تغییر در روند کوتاه مدت را نشان می‌دهد و لونا می‌تواند به ۶۵/۱۵ دلار کاهش یابد.

تلاش LUNA برای از سرگیری سیر صعودی

جهش ۸۱/۱۱ دلاری با فروش در مرز ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی ۹۲/۳۵ دلار و ۶۱/۸ درصد اصلاحی با ۹۵/۰۱ دلار مواجه است. در چنین حالتی، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۲۰-EMA و خط روند صعودی بکشند.

اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت LUNA/USDT می‌تواند به ۸۴ دلار و سپس ۸۱/۱۱ دلار کاهش یابد. شکستن و تثبیت زیر این سطح حمایتی می‌تواند نشان دهنده بازگشت خرس‌ها به بازی باشد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند صعودی باز گردد، خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای ۹۵/۰۱ دلار برسانند و مقاومت سربار را در ۱۰۳/۶۰ دلار دوباره آزمایش کنند.

دفاع خرس‌های FTM از مقاومت بالای ۲/۶۷ دلار:

فانتوم (FTM) از مقاومت بالای ۲/۶۷ دلار رد شده و نشان می‌دهد خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

دفاع خرس‌های FTM از مقاومت بالای ۲/۶۷ دلار

جفت FTM/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه سقوط کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می‌دهد که خریداران در حال تجمع در روند کاهشی هستند.

افزایش متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (۲/۰۳ دلار) و RSI بالای ۶۸ نشان می‌دهد که مسیر با مقاومت‌های کمی برای صعود مواجه خواهد بود.

تنفس و تثبیت بالای ۲/۶۷ دلار نشان می‌دهد که گاوها به بازی بازگشته‌اند. این جفت می‌تواند حرکت خود را به سمت ۳/۱۷ دلار و سپس به ۳/۴۸ دلار آغاز کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۲ دلار بکشند و حفظ کنند تا مانع از صعود شوند.

دفاع خرس‌های FTM از مقاومت بالای ۲/۶۷ دلار

نمودار ۴ ساعته شکل کف گرد را نشان می‌دهد که با یک شکست کامل شده و بالاتر از مقاومت سربار ۲/۶۷ دلاری تثبیت می‌شود. اگر قیمت از ۲۰-EMA باز گردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا با مقاومت ۲/۶۷ دلار بر این سد غلبه کنند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA کاهش یابد، احتمالا حرکت صعودی کوتاه‌مدت تضعیف می‌شود تا جفت به ۵۰-SMA و سپس سطح حمایتی ۲ دلار سقوط کند.

احتمال افزایش قیمت ATOM به بیش از ۴۳ دلار:

کازماس (ATOM) در ۱ ژانویه مقاومت ۳۴ دلار را شکست و در این قیمت تثبیت شد.

احتمال افزایش قیمت ATOM به بیش از ۴۳ دلار

اگر قیمت بالای ۳۴ دلار باقی بماند، احتمالا حرکت صعودی شدت می‌گیرد و جفت ATOM/USDT تا ۳۸ دلار و بعداً به ۴۳/۲۸ دلار افزایش پیدا می‌کند. میانگین متحرک‌ها یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و نشان از این است که گاوها کنترل را در دست دارند.

اگر قیمت بشکند و در زیر ۳۴ دلار تثبیت شود، نشان دهنده این است که خرس‌ها در حال تلاش برای به دام انداختن گاوها هستند و میانگین متحرک نمایی (EMA ) 20 روزه (۲۸ دلار) کاهش می‌یابد.

اما اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مانع بالا سری را از بین ببرند. اگر قیمت از میانگین متحرک کمتر شود، روند نزولی می‌تواند تا ۲۵ دلار نیز ادامه داشته باشد.

احتمال افزایش قیمت ATOM به بیش از ۴۳ دلار

هر دو میانگین متحرک، شیب دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، احتمالا میزان خرید کاهش پیدا کند.

رو به رو شدن خرس‌های ONE با مقاومت سخت:

هارمونی (ONE) به کف خط روند نزولی رسیده و احتمالا خرس‌ها با مقاومت سختی رو به رو خواهند شد. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، ONE می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه EMA (0/24 دلار) کاهش یابد.

رو به رو شدن خرس‌های ONE با مقاومت سخت

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، پس تمایل به صعود همچنان پا بر جا خواهد ماند و معامله‌گرانی که در سطح نزولی خرید و فروش می‌کنند، بیشتر خواهد شد. گاوها نیز دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند.

اولین هدف در روند صعودی، ۰/۳۴ دلار است و در صورت شکسته شدن مقاومت این تارگت، می‌توان هدف بعدی را ۰/۳۸ دلار در نظر گرفت؛ اما اگر قیمت فعلی  به زیر ۰/۲۱ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.

رو به رو شدن خرس‌های ONE با مقاومت سخت

نمودار ۴ ساعته، شکل گیری الگوی فنجان و دسته را نشان می‌دهد که با شکستن و تثبیت قیمت بالای ۰/۲۹ دلار تکمیل می‌شود که تارگت اولیه آن ۰/۳۸ دلار است. احتمال رسیدن به این هدف دور از انتظار است، زیرا در قیمت ۰/۳۴ دلار، یک مقاومت مهم وجود دارد و احتمالا در این قیمت فشار فروش توسط خرس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، می‌تواند تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش یابد. اگر این حمایت شکسته شود، قیمت تا ۰/۲۱ دلار نیز کاهش می‌یابد. بازگشت از این حمایت می‌تواند باعث رِنج زدن قیمت در محدوده ۰/۲۱ تا ۰/۲۷ دلار شود.

همان طور که ملاحظه کردید، روند 4 رمزارز LUNA ،FTM ،ATOM و ONE به میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه بیت‌کوین بستگی دارد. روند این ارزهای دیجیتال به صورت کامل و طبق آمار و ارقامی که منتشر شده و احتمالا هفته پیش رو، هفته خوبی برای هر کدام از این ارزها خواهد بود.

منبع: cointelegraph

بیت کوین اتم فانتوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.