ارائه پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال به مجلس در ترکیه: آیا ارزهای دیجیتال در ترکیه قانونی می‌شوند؟

ارائه پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال در ترکیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ دی ۱۴۰۰

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول گفت: پیش نویس لایحه ارزهای دیجیتال ترکیه آماده است و به زودی به پارلمان ارسال خواهد شد. اردوغان از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما آن طور که به نظر می‌رسد، ممنوعیتی در پیش نویس جدید تهیه شده، وجود ندارد. با بیتستان همراه باشید تا به جزئیات بیشتری از خبر ارائه پیش نویس قانون ارزهای دیجیتال در ترکیه بپردازیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول گفت: پیش نویس لایحه ارزهای دیجیتال آماده است و به زودی به پارلمان ارسال خواهد شد.

ما فوراً گامی برداشته و پیش نویس لایحه ارزهای دیجیتال را به مجلس می‌فرستیم.

اردوغان جزئیات زیادی را فاش نکرد، اما در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که دولت قطعاً قصدی برای پذیرش ارزهای دیجیتال ندارد. در آن زمان اردوغان گفته بود که ترکیه با واحد پولی خود (لیر) پیش خواهد رفت.

با وجود چنین مواردی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که انتظاری برای ممنوعیت رمزارزها در ترکیه ندارند.

جالب است بدانید که در ماه مه، دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ترکیه به نام‌های Thodex و Vebitcoin مسدود شدند و بسیاری از کاربران آن‌ها، صدها میلیون دلار ضرر کردند.

به گفته Bayraktar، وکیل مدافع کاربران متضرر شده از مسدود شدن صرافی‌های نام برده، وضعیت مبادلات ارزهای دیجیتال مهم است، زیرا مردم ترکیه برای خرید استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتالی دیگر، از لیر ترکیه استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش TradingView، لیر ترکیه در سال جاری ۳۴ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، اما در این هفته، ۴۱ درصد رشد داشت و توانست ارزش خود را افزایش دهد. از طرفی نیز با توجه به شرایط کنونی لیر در مقابل ارزهای جهانی دیگر، دلار آمریکا به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش در ترکیه محسوب می‌شود.

نظر Bayraktar در رابطه با مسدود سازی صرافی‌های ارزهای دیجیتال:

Bayraktar گفت:

اگرچه ترک‌های مسن از بانک‌ها و صرافی‌ها برای خرید دلار آمریکا استفاده می‌کنند، اما صرافی‌های ارز دیجیتال نزد افراد زیر ۴۰ سال محبوبیت بیشتری دارند.

به نوعی، قشر جوان ترکیه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال را به عنوان یک جایگزین عالی برای دفاتر صرافی قدیمی به حساب می‌آورند.

او توضیح داد که صرافی‌های ارز دیجیتال ۲۴ ساعته باز هستند و نرخ‌های بهتری نسبت به بانک‌ها یا صرافی‌ها برای تجارت ارز ارائه می‌دهند، اما دولت ترکیه از مردم می‌خواهد که در لیر سرمایه گذاری کنند.

Bayraktar گفت:

ارزهای دیجیتال رقیب دیگری برای دولت ترکیه محسوب می‌شوند. چرا که در گذشته، ارزهایی مثل دلار، یک جایگزین مناسب و ایده‌آل برای لیر ترکیه به حساب می‌آمدند، اما حالا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال دیگر نیز چنین شرایطی دارند.

به نظر Bayraktar، اکنون دولت باید مردم را متقاعد کند که پول ملی‌اش یعنی لیر، ارزشمندتر از دارایی‌های دیگر است.

منبع: decrypt

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.