مک‌دونالد برای پذیرش CBDC چین تحت فشار است!

فشار دولت چین به مک دونالد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مهر ۱۴۰۰

طبق گزارشات اخیر، کشور چین برای پذیرش CBDC، شرکت‌های آمریکایی را تحت فشار قرار داده. نمونه‌ای از این شرکت‌ها، شرکت مک‌دونالد است. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات خبر فشار دولت چین به مک دونالد برای پذیرش CBDC چین مطلع شوید.

براساس گزارش‌های اخیر، چین بر شرکت مک‌دونالد فشار می‌آورد تا ارز دیجیتال بانک‌مرکزی را به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کند. رستوران‌های مک‌دونالد در حال حاضر آزمایش‌های مربوط به استفاده از یوان دیجیتال را در شانگهای آغاز کرده‌اند.

با این حال، دولت چین از مک‌دونالد می‌خواهد تا بتواند قبل از المپیک زمستانی در پکن از CBDC در روش‌های پرداخت استفاده کند.

براساس این گزارش، برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند نایک (Nike) و ویزا از سوی کشور چین تحت فشار هستند. برخلاف بیت‌کوین، یوان دیجیتال توسط دولت چین کنترل می‌شود؛ به این معنی که دولت چین می‌تواند معاملات را مسدود کند.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان

استفاده از یوان دیجیتال به عنوان ابزار نظارت بر بازار

الکس گلادشتاین (Alex Gladstein)، مدیر استراتژی بنیاد حقوق‌ بشر، متقاعد شده است که یوان دیجیتالی به عنوان ابزاری برای افزایش نظارت بر بازار مورد استفاده قرار می گیرد. چین در اوایل امسال اقدام به ممنوع کردن استخراج رمزارزها در این کشور کرد که اینکار می‌تواند راه را برای استفاده از CBDC باز کند.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده، مک‌دونالد در حال حاضر بیت‌کوین را در السالوادور به عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته است.

منبع خبر: U.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.