تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ: این رمزارزها رشد خواهند کرد؟

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین افت شدیدی را تجربه می‌کند و قیمت آن به زیر ۱۹ هزار دلار نیز رسیده است. همین امر سبب شده تا دیگر رمزارزهای بازار نیز دستخوش تغییراتی شوند. در این بین، ۴ آلت‌کوین MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ جزو رمزارزهایی هستند که تحت تاثیر ریزش بیت‌کوین قرار نگرفته‌اند و احتمال این که در هفته جاری روند رو به رشدی داشته باشند، بسیار بالا است. در ادامه قصد داریم به تحلیل قیمت آلت‌کوین‌های MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ بپردازیم.

بازارهای سهام ایالات متحده در ۲۶ اوت بعد از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در آن از سیاست‌های مالی بانک مرکزی حمایت کرده بود، سقوط کردند. به دلیل همبستگی زیادی که این بازارها با بیت‌کوین دارند، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار نیز افت کرده است.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

در پی سقوط بیت‌کوین، قیمت رمزارزهای دیگر نیز افت کرده است. در این بین، معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتالی را که عملکرد بهتری در بازار دارند را به دقت زیر نظر بگیرند، زیرا در صورت هر تغییری، این ارزها احتمالاً اولین ارزهای دیجیتال هستند که رشد بیشتری خواهند کرد. از جمله این رمزارزها می‌توان به آلت‌کوین‌های MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به تحلیل قیمت این ۴ آلت‌کوین بپردازیم.

احتمال افزایش قیمت MATIC در صورت حمایت گاوها و خریداران از آن

بایننس کوین (BNB) از سطح حمایتی ۳۳۸ دلار عبور کرد، اما گاوها با موفقیت از سطح ۲۷۵ دلار دفاع کردند. همین امر نشان دهنده وجود احساسات مثبت در بین کاربران و سرمایه‌گذاران است؛ چرا که گاوها با کاهش قیمت، فشار خرید را افزایش دادند.

احتمال افزایش قیمت MATIC در صورت حمایت گاوها و خریداران از آن

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها برسانند. در صورت موفقیت آمیز بودن این امر، احتمال افزایش قیمت تا سطح ۱/۰۵ دلار وجود دارد. در این سطح باید انتظار افزایش فشار فروش از سمت خرس‌ها را داشته باشیم.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک‌ها کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان به فروش ادامه می‌دهند. و تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایتی ۰/۷۵ دلار بکشند. در این حالت، متیک می‌توانید تا ۰/۶۳ دلار نیز افت کند.

در حال حاضر، خریداران و گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها رسانده‌اند و همین مورد یک نشانه برای کاهش فشار فروش محسوب می‌شود. نشانه مثبت دیگر این است که RSI یک واگرایی مثبت ایجاد کرده و به احتمال زیاد خرس‌ها کنترل بازار را از دست خواهند داد.

احتمال افزایش قیمت MATIC در صورت حمایت گاوها و خریداران از آن

خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت سربار ۰/۸۴ دلار برسانند. اگر موفق شوند، متیک می‌تواند تا ۰/۹۱ دلار نیز رشد کند. البته همین سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قوی نیز عمل نماید. برای باطل کردن این فرضیه و رشد قیمت، خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۰/۷۵ دلار بکشند.

گاوها در تلاش برای آغاز روند صعودی ATOM

آلت‌کوین کازماس (ATOM) در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰/۵۸ دلار) معامله می‌شود.

گاوها در تلاش برای آغاز روند صعودی ATOM

احتمال داده می‌شود که گاوها از سطح ۱۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با قدرت هر چه تمام‌تر دفاع کنند. اگر قیمت از این سطح بازگشته و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱/۳۹ دلار) برسد، نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

در این حالت، ATOM می‌توانید تا مقاومت سربار ۱۲/۵۰ دلار و سپس ۱۳/۴۵ دلار نیز رشد کند. عبور از این سطوح مقاومتی، نشان دهنده اتمام روند نزولی خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایتی سقوط کند، باید انتظار اصلاح عمیق‌تر را نیز داشته باشیم. در این حالت، ATOM  حتی می‌تواند تا ۸/۵۰ دلار نیز کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نمودار ۴ ساعته را رد کرده و RSI در منطقه منفی قرار دارد، که نشان می‌دهند خرس‌ها در کوتاه مدت بر بازار کنترل بیشتری خواهند داشت. فروشندگان باید برای به چالش کشیدن سطح حمایتی ۱۰ دلار، قیمت را به زیر خط روند صعودی کشانده و حفظ کنند.

گاوها در تلاش برای آغاز روند صعودی ATOM

برعکس، اگر قیمت از خط روند صعودی بالاتر رود، نشان می‌دهد که گاوها با افت قیمت همچنان به خرید ادامه می‌دهند. خریداران برای این که بتوانند قیمت اتم را تا ۱۲/۵۰ دلار افزایش دهند، باید قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها برسانند.

تلاش گاوها برای پایان بخشیدن به اصلاح قیمتی XMR

آلت‌کوین مونرو (XMR) بالاتر از سطح حمایتی خود قرار دارد و با قیمت ۱۴۲ دلار معامله می‌شود. همین امر نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر فعال هستند.

تلاش گاوها برای پایان بخشیدن به اصلاح قیمتی XMR

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵۳ دلار) برسانند، نشان می‌دهد که اصلاح قیمت به پایان رسیده است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به ۱۵۸ دلار برسانند، روند رو به رشد XMR شتاب بیشتری خواهد گرفت. در این حالت، مونرو می‌تواند تا ۱۷۴ دلار هم پیشروی کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایتی ۱۴۲ دلار برسد، احتمال روند صعودی مونرو از بین خواهد رفت. در این حالت، باید منتظر افت قیمت به سطح ۱۳۲ دلار و سپس ۱۱۷ دلار باشیم.

خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، XMR تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز رشد خواهد کرد. همین سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قوی نیز عمل کند. در صورت برطرف شدن این سطح مقاومتی، XMR تا ۱۵۸ دلار نیز رشد خواهد کرد.

تلاش گاوها برای پایان بخشیدن به اصلاح قیمتی XMR

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر بیاید، نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان به فروش ادامه می‌دهند. ادامه داشتن فشار فروش، می‌تواند موجب شود که قیمت تا ۱۴۲ دلار هم کاهش پیدا کرده و اصلاح قیمت عمیق‌تری شروع شود.

CHZ، همچنان در روند صعودی

چیلیز (CHZ) با وجود اصلاحات اخیر، برای سومین هفته متوالی در یک روند صعودی قرار دارد.

CHZ، همچنان در روند صعودی

خریداران در ۲۳ و ۲۴ آگوست قیمت را به بالای مقاومت سربار ۰/۲۶ دلار رساندند، اما نتوانستند قیمت را در سطوح بالاتر حفظ کنند. همین امر می‌تواند معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند تا دارایی‌هایشان را بفروشند تا سود کسب کنند. در این حالت، احتمال افت قیمت تا ۰/۲۰ دلار وجود دارد.

گاوها با افت قیمت فشار خرید را افزایش می‌دهند و در تلاش هستند تا با از سر گیری روند صعودی، مقاومت ۰/۲۶ دلار را از بشکنند. گاوها برای این که بتوانند قیمت را به ۰/۳۳ دلار برسانند، باید این سطح مقاومتی را بشکنند.

CHZ، همچنان در روند صعودی

افزایش میانگین متحرک به عنوان یک مزیت برای خریداران محسوب می‌شود، اما واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که روند صعودی ممکن است ضعیف شود. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، یک مزیت بزرگ برای خرس‌ها به حساب می‌آید. در این حالت CHZ به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۱۵ دلار) نیز سقوط می‌کند.

اگر گاوها قیمت را به بالای ۰/۲۶ دلار رسانده و حفظ کنند، روند صعودی بعدی می‌تواند آغاز شود.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ به لینک زیر مراجعه کنید

معامله MATIC ،ATOM ،XMR و CHZ

منبع: cointelegraph

مونرو چیلیز اتم ماتیک
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.