چرا بیت کوین به کانال 42 هزار دلار سقوط کرد؟

دلایل سقوط بیت کوین به کانال ۴۲ هزار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ دی ۱۴۰۰

بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی امروز در صرافی Bitstamp بیش از ۷ درصد کاهش داشت و به پایین‌ترین نرخ روزانه خود یعنی ۴۲,۴۱۲ دلار رسید. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۴۳,۲۵۱ دلار معامله می‌شود. در این خبر، دلایل سقوط بیت کوین به کانال ۴۲ هزار دلار را خدمتتان بیان خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید.

ساعاتی پیش قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان در صرافی Bitstamp به پایین ترین سطح روزانه خود یعنی ۴۲,۴۱۲ دلار سقوط کرد. نمودار بیت‌کوین حدود ۷/۵ درصد افت قیمت روزانه را نشان می‌دهد.

پادشاه ارزهای دیجیتال در تلاش است تا قیمت خود را بهبود ببخشد، به طوری که بعد از رسیدن به پایین‌ترین سطح روزانه، افزایش جزئی داشت و در حال حاضر با قیمت ۴۳,۲۱۵ معامله می‌شود.

ارزهای دیجیتال دیگر نیز امروز افت شدیدی داشتند، به طوری که رمزارزهایی مثل Solana (SOL) ،Terra (LUNA) و Polkadot (DOT) ضرر دو رقمی را ثبت کردند.

نگرانی بازار سهام از فدرال رزرو سرمایه‌گذاران:

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، دقایقی پس از جلسه دسامبر فدرال رزرو آمریکا شروع شد، چرا که در این جلسه مشخص شد بانک مرکزی می‌تواند در ماه مارس امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

این خبر باعث شد که سهام ایالات متحده به شدت کاهش یابد. شاخص Nasdaq Composite که همبستگی بسیار قوی و محکمی با بیت‌کوین دارد، ۳/۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵,۱۰۰ بسته شد. سهام Nvidia ،AMD و Adobe نیز بیش از ۵ درصد کاهش داشتند.

آغاز اعتراضات در قزاقستان:

یکی دیگر از دلایل سقوط بیت‌کوین به کانال ۴۲ هزار، اعتراضات صورت گرفته در قزاقستان عنوان می‌شود.

این کشور که به عنوان دومین مرکز بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان شناخته می‌شود، مخالفان استخراج بیت‌کوین موج جدیدی از اعتراضات خود را آغاز کردند. دولت این کشور برای سرکوب نا آرامی‌ها، اینترنت سراسری را قطع و ماینرهای محلی را مجبور کرد تجهیزات خود را خاموش کنند.

با خاموشی ماینرهای قزاقستان، داده‌های ارائه شده توسط Coinwarz نشان می‌دهند که هش‌ریت شبکه اکنون به ۱۶۵ EH/s کاهش یافته است.

شکست سطح حمایتی بیت‌کوین:

مارک نیوتن (Mark Newton) مدیر عامل Fundstrat Global Advisors، خاطرنشان می‌کند که ۴۵,۶۵۵ دلار یک سطح حمایتی مهم برای بیت‌کوین بود. اکنون که این سطح شکسته شده است، احتمالا این ارز دیجیتال برای اولین بار به زیر سطح ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کند.

دلایل سقوط بیت کوین به کانال ۴۲ هزار

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.