ویتالیک بوترین خواهان کاهش هزینه تراکنش اتریوم است

کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۰

براساس گزارشات اخیر، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم این هفته یک رویکرد جدیدی را برای کاهش هزینه تراکنش اتریوم پیشنهاد داد. او خواهان کاهش هزینه تراکنش اتریوم است. با بیتستان همراه باشید تا از خبر کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم مطلع شوید.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم این هفته یک رویکرد «چند بعدی» جدیدی را برای کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم پیشنهاد داد. او عقیده دارد با استفاده از هزینه‌های گس در منابع مختلف و یا بهینه سازی منابع، کاربران می‌توانند هزینه تراکنش کمتری بپردازند.

هزینه‌های زیاد تراکنش در اتریوم یکی از مشکلاتی بود که از سال ۲۰۲۰ از زمانی که DeFi شروع به کار کرد، به وجود آمد. هزینه بالای تراکنش اتریوم منجر به اعتراض برخی از سرمایه‌گذاران شد که این اعتراضات توسعه‌دهندگان را مجبور کرد که در ۵ آگوست EIP 1559 را عرضه کنند.

تغییراتی که توسط توسعه‌دهندگان در یک شبکه ایجاد می‌شوند را EIP می‌‌نامند که پروپوزالی برای بهبود شبکه اتریوم است. این پروپوزال در ابتدا چندین تغییر در این شبکه ایجاد کرد.

از ژوئن ۲۰۲۱ تا آگوست، هزینه‌های گس اتریوم در حدود ۶/۷ دلار در نوسان بود. اما پس  از عرضه EIP 1559، هزینه گس افزایش یافت و در ۹ نوامبر۲۰۲۱ به ۶۲/۸۴ دلار رسید. امروز میانگین هزینه گس نزدیک به ۳۷ دلار است.

کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم

با در نظر  گرفتن این موضوع، برخی از افراد بیان می‌کنند که این پروپوزال یک شکست است زیرا مهم‌ترین عامل در تغییر هزینه‌های گس، ظرفیت شبکه است نه روشی که برای تعیین هزینه تراکنش یک کاربر استفاده می‌شود.

براساس گزارشات، پروپوزال EIP 1559 هزینه‌های گس را کاهش نداد. با این حال طرفداران EIP 1559 بیان کردند که این پروپزال هرگز برای کاهش هزینه‌های گس نبوده و تنها به منظور شفاف‌تر و قابل پیش‌بینی کردن هزینه‌ها ایجاد شده است.

برخی از افراد بیان می‌کنند که اتریوم قربانی موفقیت‌های خود شده است.

رویکرد چند بعدی بوترین چیست؟

بوترین در پیشنهاد بعدی خود برای حل این مشکل بیان کرد که ماشین‌های مجازی اتریوم (EVM) هزینه‌های گس متفاوتی دارند. او بیان کرد طرح فعلی منابع با هم ترکیب می‌شوند که در مدیریت تفاوت‌های هزینه گس بسیار ضعیف است.

او با پیشنهاد طرح EIP 1559 چند بعدی به دنبال کاهش هزینه‌های تراکنش است.

منبع خبر: cryptoslate

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.