موجودی بیت کوین در صرافی ها به کمترین حد خود در تاریخ رسید!

رسیدن موجودی بیت کوین در صرافی به کمترین حد تاریخ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ آذر ۱۴۰۰

بیتستان: بیت‌کوین، پرچمدار معروف بازار رمزارزها، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و بسیاری از افراد در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. رسیدن موجودی بیت کوین در صرافی به کمترین حد تاریخ، احتمالا خبر خوبی برای هولدرهای این رمزارز خواهد بود.

رسیدن موجودی بیت کوین در صرافی به کمترین حد تاریخ

تعداد بیت‌کوین‌های ذخیره‌شده در کیف پول‌های صرافی‌های متمرکز، یکی از معیارهای زنجیره‌ای حیاتی برای این ارز دیجیتال پرچمدار است. اما اخیرا، ذخایر بیت‌کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است. رسیدن موجودی بیت کوین در صرافی به کمترین حد تاریخ، قبلا پیش‌بینی نشده بود.

لارک دیویس (Lark Davis)، سرمایه گذار باتجربه ارزهای دیجیتال، در توییتی نمودارهایی از پویایی ذخایر بیت‌کوین در صرافی‌های متمرکز را به اشتراک گذاشت. این نمودارها رابطه موجودی ذخایر بیت‌کوین با قیمت آن نشان را می‌دهد.

کاهش موجودی بیت کوین در صرافی

این داده‌ها که از سایت Glassnode تهیه شده‌اند، کاهش ذخایر بیت‌کوین در صرافی‌ها را نشان می‌دهند. این کاهش ذخایر از زمان سومین کاهش عرضه بیت‌کوین در ماه می 2020، برای اولین بار اتفاق افتاده است.

این فرآیند کاهشی در اوایل سه ماهه سوم سال 2021 متوقف شده بود. در این زمان، تعدادی از هولدرهای بیت‌کوین تصمیم گرفتند تا دارایی‌های خود را نقد کنند. با این حال، موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها از اوت 2020 تا به امروز، روند نزولی داشته است.

موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها در مقایسه با اوایل سال 2019، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. برای اولین بار پس از گذشت 40 ماه، موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها به زیر 2.5 میلیون بیت‌کوین رسیده است.

سقوط بیت‌کوین به 53,500 دلار

آقای دیویس عقیده دارد که این پویایی‌ها، نشانه صعود قابل توجه قیمت بیت‌کوین است. کاهش موجودی بیت‌کوین در CEX با عدم علاقه به فروش بیت‌کوین همراه است. این به این معنی است که هولدرهای بیت‌کوین قصد دارند تا سکه‌های خود را نگه دارند و امیدوارند تا قیمت بیت‌کوین افزایش یابد. این رفتار هولدرها و رسیدن موجودی بیت کوین در صرافی به کمترین حد تاریخ، این پیش‌بینی را قوت می‌بخشد.

امروز، بیت کوین به پایین‌ترین سطح هشت هفته‌ای خود سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به سطح 53,500 دلار رسید. از 7 اکتبر تاکنون قیمت بیت‌کوین به این محدوده سقوط نکرده بود.

طبق داده‌های ارائه شده، در 24 ساعت گذشته، بیش از 670 میلیون دلار اوراق بهادار بیت‌کوین، نقد شده است. بسیاری از تحلیلگران، وضعیت امروز بیت‌کوین را به شرایط دراماتیک مارس 2020، تشبیه کرده‌اند.

منبع: U.TODAY

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.