با وجود کاهش تعداد هک در سال جدید، میانگین مقدار سرقت شده از بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شده است

کاهش تعداد هک های صنعت کریپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: براساس گزارشات، تعداد هک در بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال به طور چشمگیری کاهش یافته است. با وجود کاهش تعداد هک های صنعت کریپتو داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین مقدار سرقت شده در هر هک نسبت به سال گذشته ۲۰۶ درصد افزایش یافته است.

کاهش تعداد هک های صنعت کریپتو

تعداد هک در بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال به طور چشمگیری کاهش یافته است. براساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط Bestbrokers، از ابتدای سال تنها ۶۴ هک صورت گرفته است.

با وجود کاهش تعداد هک‌ها، آسیبی که در طی آن‌ها به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد، جبران ناپذیر هستند. با توجه به داده‌های ارائه شده، میانگین مقدار سرقت شده در هر هک نسبت به سال گذشته ۲۰۶ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارشات ارائه شده از Crypto slate، در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاران بازار شاهد ۲۵۱ هک بودند که در مجموع ۳/۲ میلیارد دلار در این هک‌ها به سرقت رفت. امسال نیز تا اواسط ژوئن ۶۴ هک صورت گرفته است. جالب است بدانید که تنها در این هک‌ها ۱/۷ میلیارد دلار سرمایه به سرقت رفته.

کاهش تعداد هک در سال 2022

آخرین داده‌های ارائه شده از Chainalysis نشان می‌دهند که میانگین مقدار سرقت شده به ازای هر هک، امسال معادل ۲۶/۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰۶ درصد افزایش یافته است. نا گفته نماند که این میانگین نسبت به سال ۲۰۲۰ نیز ۴۶۵/۹ درصد بیشتر شده است.

افزایش نیزان سرقا شده در هک‌ها

محققان معتقدند که هکرها در سال ۲۰۲۲ اهداف بزرگتری دارند و با موفقیت به آن‌ها خواهند رسید. به نظر می‌رسد هدف بعدی هکرها بازار DeFi باشد؛ چرا که آن‌ها در این حوزه می‌توانند بیشترین سرمایه را سرقت کنند.

حدود ۷۲ درصد از هک‌های انجام شده در سال ۲۰۲۱، مربوط به حوزه DeFi بود. امسال این رقم به ۹۲ درصد رسیده است.

طبق گفته هافمن تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، وجود سرمایه هنگفت در بازار DeFi دلیل اصلی گرایش هکرها به این بازار است.

منبع: cryptoslate

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.