برند لوکس گوچی، با عرضه‌ی مجموعه‌ای از کلکسیون‌های دیجیتال وارد دنیای NFT شد

عرضه یک مجموعه NFT توسط برند گوچی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ بهمن ۱۴۰۰

گوچی، برند لوکس ایتالیایی، جدیدترین شرکتی است که با راه‌اندازی و عرضه‌ی مجموعه‌ای از کلکسیون‌های دیجیتال وارد دنیای NFT شده است. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات عرضه یک مجموعه NFT توسط برند گوچی مطلع شوید.

عرضه یک مجموعه NFT توسط برند گوچی

برتر لوکس ایتالیایی گوچی (Gucci)، جدیدترین شرکتی است که ماه آینده با عرضه ۱۰ توکن غیرقابل تعویض (NFT) به وب ۳ راه خواهد یافت. این NFTها با همکاری برند تولیدی اسباب‌بازی سوپر پلاستیک (Superplastic) و طراحی مشترک رئیس بخش طراحی گوچی، الساندرو میکله (Alessandro Michele) ساخته شده است.

سوپر پلاستیک شرکتی است که اسباب بازی‌های هنری وینیل را برای بازار NFTها می‌سازد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ توسط بنیانگذار Kidrobot، پاول بودنیتس (Paul Budnitz) تاسیس شده است.

روز جمعه گوچی پستی را در مورد راه‌اندازی یک کانال Discord توییت کرد. در ماه مه یک کیسه خرید گوچی در پلتفرم بازی روبلاکس به قیمت ۳۵۰,۰۰۰ Robux یا همان ۴/۱۱۵ دلار به فروش رسید. یک کیف مجازی دیگر نیز به ارزش ۳/۴۰۰ دلار در این پلتفرم فروخته شد.

در همان زمان الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) توییتی را منتشر کرد که در آن بیان شده بود که کیسه خرید روبلاکس یک NFT نیست. بنابراین قابلیت انتقال به خارج از این پلتفرم را ندارد.

به نظر می‌رسد همکاری با سوپر پلاستیک مسیر را تغییر می‌دهد.

برندهای لوکس در حال حاضر، میلیون‌ها دلار از فروش NFTها به دست می‌آورند. در ماه سپتامبر، دولچه گابانا مجموعه NFTهای خود را با نام Collezione Genesi راه‌اندازی کرد که تقریبا به قیمت ۵/۶۵ میلیون دلار به فروش رفت.

با وجود اینکه تعداد زیادی از برندهای لوکس NFTهای خود را راه‌اندازی می‌کنند، بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا این یک تغییر برای صنعت مد است؟

برند لوکس پرادا و آدیداس هفته گذشته بیان کردند که NFTهای خود را در شبکه پالیگان راه‌اندازی کرده‌اند که به طرفداران امکان ارائه طرح‌ها را می‌دهد.

براساس گزارشات، مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است که ارزش بازارNFTها در سال ۲۰۳۰ به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رشید و برند گوچی و بالنسیاگا بهترین‌هایی خواهند بود که با آن‌ها در متاورس همکاری می‌شود.

منبع خبر: Coindesk

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.