کمیسیون اتحادیه اروپا بانک‌های روسی را از شبکه سوئیفت حذف می‌کند

حذف بانک های روسی از شبکه سوئیفت توسط کمیسیون اتحادیه اروپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: براساس گزارشات، کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد برای شکست و ضعیف تر کردن روسیه، برخی از بانک‌های روسی را از شبکه مالی بین‌المللی سوئیفت حذف کند. علاوه بر حذف بانک های روسی از شبکه سوئیفت توسط کمیسیون اتحادیه اروپا، این اتحادیه بیان کرد ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه را نیز مسدود می‌کند.

حذف بانک های روسی از شبکه سوئیفت توسط کمیسیون اتحادیه اروپا

با توجه به گزارشات اخیر، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده که برخی از بانک‌های روسی را از سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت حذف می‌کند تا روسیه نتواند پرداخت‌های بین مرزی انجام دهد.

در بیانیه‌ای که توسط اتحادیه اروپا، رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا و ایاّلات متحده منتشر شده، اینگونه نوشته شده که:

ما روسیه را مورد بازخواست قرار خواهیم داد و تضمین می‌کنیم که این جنگ یک شکست برای پوتین خواهد بود.

اورسولافون در لاین (Ursula von der Leyen)، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اقداماتی علیه مقامات روسیه انجام داده که اولین اقدام او حذف بانک‌های روسی از شبکه سوئیفت است.

حذف بانک های روسی از شبکه سوئیفت توسط کمیسیون اتحادیه اروپا

این اتحادیه علاوه بر حذف بانک‌های روسی از سوئیفت، ذخایر بانک مرکزی این کشور را نیز مسدود کرده است. در رابطه با سومین اقدام، این اتحادیه اعلام کرد:

ما ممنوعیتی را برای فروش پاسپورت‌های طلایی در روسیه ایجاد می‌کنیم. این پاسپورت‌ها به روس‌های ثروتمند اجازه می‌دهد که شهروند کشورهای دیگر باشند و به سیستم مالی کشورها دسترسی پیدا کنند.

اتحادیه اروپا به زودی یک گروهی را ایجاد خواهد کرد تا از اجرای تحریم‌ها اطمینان حاصل کند. هدف اصلی اتحادیه اروپا از این اقدامات، مسدود کردن دارایی‌های مقامات در خارج از کشور، نخبگان و اعضای خانواده آن‌ها است.

با اینکه در بازارهای جهانی محدودیت‌های زیادی برای افراد روسی اعمال می‌شود، اما میلیاردرهای روسی به راحتی می‌توانند این محدودیت‌ها را دور بزنند.

حذف بانک های روسی از شبکه سوئیفت

اکنون که بانک‌های روسی با خطر حذف شدن از شبکه مالی بین‌المللی سوئیفت روبرو هستند، رمزارزها ممکن است کلیدی برای فرار افراد ثروتمند از این تحریم‌ها باشد. اگر فردی ثروتمند نگران مسدود شدن حساب‌هایش به دلیل تحریم‌ها باشد، می‌تواند ثروت خود را در بیت‌کوین ذخیره کند.

منبع خبر: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.