محدودیت‌های جدید برای استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین چینی در قزاقستان

محدودیت‌های جدید برای استراخ‌کننده‌های بیت‌کوین چینی در قزاقستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ مهر ۱۴۰۰

کشور چین به سبب محدودیت‌های زیادی که برای کاربران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در داخل مرزهای خود رقم زده، موجب شد که خیل عظیمی از معامله‌گران و استخراج کننده‌های چینی از این کشور خارج و به دیگر کشورها منتقل شوند. اما برخی از این کشورها برای دستگاه‌های ماینر چینی، محدودیت‌هایی پدید آوردند. یکی از این کشورها قزاقستان است. با بیتستان همراه باشید تا به خبر محدودیت‌های جدید برای استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین چینی در قزاقستان بپردازیم.

بر اساس مقاله NeftegazRu، پس از انتقال بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از چین به قزاقستان، مقامات محلی رمزارزها را پذیرفتند و از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال استقبال کردند. در سال ۲۰۲۰، مجلس قزاقستان قانونی برای استفاده از ارزهای دیجیتال و همچنین استخراج آن‌ها وضع کرد.

با این حال، به دلیل کمبودهای متعدد در حوزه تامین انرژی این دستگاه‌ها، به نظر می‌رسد که آن‌ها از تصمیم خود مبنی بر استفاده از معدنچیان برای انجام عملیات استخراج رمزارزها پشیمان هستند. جالب اینجاست که سه سال پیش، بانک مرکزی قزاقستان خواستار ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری شده بود.

محدودیت‌های جدید برای استخراج‌کننده‌های بیت‌کوین چینی در قزاقستان

قزاقستان از معدنچیان چینی استقبال می‌کند؟

قزاقستان اخیراً پس از این که بسیاری از شرکت‌های استخراج کننده از چین به آن جا نقل مکان کرده و تجهیزات معدنی را با خود آورده‌اند، با کمبود انرژی مواجه شده است.

این در حالی است که قبلا مقامات این کشور از آن‌ها استقبال کردند و قصد داشتند با استفاده از انرژی زغال سنگ که در منطقه تولید می‌شود، قزاقستان را به یک مرکز استخراج رمزنگاری تبدیل کنند. نود درصد از برق کشور در سال ۲۰۲۰ با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شد.

با این حال دیری نگذشت که معدنچیان با سرعت زیادی به بزرگ‌ترین مصرف کنندگان انرژی در کشور تبدیل شدند.

طبق لایحه‌ای که در سال ۲۰۲۰ تصویب شده، استخراج ارزهای رمزنگاری شده قانونی است، اما ماینرهای رمزنگاری باید مالیات می‌پرداختند. پس از تصویب قانون، ۱۳ مزرعه استخراج رمزارز در کشور شروع به کار کردند. آنها حدود ۱۸۸ میلیون دلار سرمایه به خود جذب نمودند.

تا سال ۲۰۲۵، دولت انتظار دارد سرمایه‌گذاری در حوزه استخراج رمزنگاری به ۱/۲ میلیارد دلار برسد. پس از آنکه چین در تابستان ۲۰۲۱ بار دیگر معدنچیان را سرکوب کرد، بسیاری از معدنچیان محلی تجهیزات خود را به قزاقستان انتقال دادند تا فعالیتشان را دوباره آغاز کنند.

در ادامه این خبر را نیز می‌توانید مطالع کنید

توقیف 10 هزار دستگاه استخراج رمزارز در مغولستان داخلی توسط چین

اعمال محدودیت برای معدنچیان ارزهای دیجیتال:

بر اساس گزارشی که از دانشگاه کمبریج منتشر شده، سهم قزاقستان در بین کشورهای دارای معادن استخراج رمزارز، از ۱/۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر حدود ۲۵۰,۰۰۰ دستگاه ماینر در کشور مشغول به کار هستند که مقدار زیادی برق مصرف می‌کنند.

در ۳۰ سپتامبر ماگزوم میرزاگالیف، وزیر انرژی این کشور گفت که پس از ورود معدنچیان، مصرف انرژی در یک سال به جای ۲ درصد، ۷ درصد افزایش یافته است.

وی به دولت پیشنهاد کرد که ۱ مگاوات در هر مزرعه و ۱۰۰ مگاوات را به طور کلی برای این بخش محدودیت ایجاد کند.

این پیشنهاد با انتقاد معدنچیان مواجه شد و گفتند که مقامات باید به جای محدود کردن کسانی که مالیات می‌پردازند، معدنچیانی که غیرقانونی فعالیت دارند را سرکوب کنند.

در ۱۵ اکتبر سال جاری، سه کارخانه بزرگ زغال سنگ تعطیل شد و تامین کننده برق ملی قزاقستان یعنی KEGOC، جیره‌بندی برق را اعلام کرد.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.