دولت قزاقستان قصد دارد قیمت برق را افزایش داده و از ماینرها مالیات بگیرد

قزاقستان به دنبال افزایش قیمت برق و گرفتن مالیات از ماینرها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

براساس گزارشات اخیری که ارائه شده، دولت قزاقستان به دنبال افزایش قیمت برق و گرفتن مالیات از ماینرها است. این موضوع می‌تواند جذابیت قزاقستان را برای فعالیت در صنعت استخراج کاهش دهد. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

قزاقستان به دنبال افزایش قیمت برق و گرفتن مالیات از ماینرها

با توجه به گزارشات، دولت قزاقستان در حال بررسی یک پیشنهاد است تا ماینرها را مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای فعالیت در این کشور بکند. این کار می‌تواند جذابیت قزاقستان را برای فعالیت در صنعت استخراج کاهش دهد.

در روز ۴ فوریه، معاون وزیر دارایی قزاقستان، Marat Sultangaziev پیشنهاد داد که قیمت برق برای ماینرها را از ۰,۰۰۲۳ دلار به ازای هر کیلووات در ساعت به ۰/۰۱ دلار افزایش دهند. او همچنین پیشنهاد داد تا مالیاتی را برای  هر کارت گرافیک  و هر وسیله مورد نیاز برای استخراج رمزارزها وضع کنند.

یکی دیگر از پیشنهادات او مربوط به حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده تجهیزات ماینینگ بود.

استخراج رمزارزهایی مانند بیت‌کوین نیازمند استفاده از سخت افزارهای خاصی است تا محاسبات ریاضی مورد نیاز برای ایجاد بلاک‌ را انجام دهند.

از زمانی که دولت قزاقستان مجبور به محدود کردن اینترنت شد، این دولت تبدیل به محبوب‌ترین مقاصد استخراج کنندگان شده است.

در ۵ ژانویه، نرخ هش شبکه بیت‌کوین به دلیل تعطیلی کوتاه مدت در قزاقستان ۱۳ درصد در یک روز کاهش پیدا کرد.

BIT Mining قبل از پیشنهاد افزایش قیمت برق و گرفتن مالیات از ماینرها به قزاقستان نقل مکان کرده بود. هزینه‌های ارزان برق در قزاقستان و نزدیکی این کشور به چین، باعث شده که در زمان بروز ناآرامی در چین، ماینرها به این کشور نقل مکان کنند.

همچنین قابل ذکر است که  قزاقستان از زمانی که ماینرها از چین به این کشور نقل مکان کردند با مشکل تامین برق دست و پنچه نرم می‌کند. این کشور تا سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۸ درصدی در مصرف برق خانگی بود که دولت را به فکر ساخت یک نیروگاه هسته‌ای انداخت.

به نظر می‌رسد، برق ارزان قیمت در این کشور دلیل اصلی جذب شدن ماینرها به قزاقستان بوده است.

منبع خبر: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.