کاهش شدید درآمد رابین هود باعث افت سهام این کارگزاری شد

کاهش شدید درآمد رابین هود
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ آبان ۱۴۰۰

کارگزاری رابین‌هود یکی از شرکت‌های معروف حوزه ارزدیجیتال است. به تازگی شایعه لیست شدن توکن شیبااینو در فهرست این کارگزاری، باعث جلب شدن توجه بسیاری از کاربران به این شرکت شده است. اما امروز اخبار مختلفی در مورد کاهش شدید درآمد رابین هود توسط خبرگزاری‌ها منشتر شد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

به نقل کارگزاری رابین‌هود، این شرکت در سه ماهه سوم سال، ۵۱ میلیون دلار درآمد از تراکنش ارزهای دیجیتال به دست آورده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است. سهام این شرکت، به خاطر کاهش شدید درآمد رابین هود، کاهش یافته است.

رابین‌هود گزارش سه‌ماهه سوم خود را در ۲۶ اکتبر منتشر کرد. در این گزارش رابین‌هود ۵۱ میلیون دلار (۱۹٪) از کل ۲۶۷ میلیون دلار درآمد مبتنی بر تراکنش در  سه ماهه کریپتو را به خود اختصاص داده است.

انتشار این گزارش در روز سه‌شنبه با کاهش ۱۰ درصدی سهام رابین‌هود به ۳۵٫۷۰ دلار همراه شد. با این حال قیمت سهام این صرافی از آن زمان با ۱٫۹ درصد افزایش به ۳۶٫۴۰ دلار رسیده است.

اوج‌گیری جدید شیبا اینو و رقابت با برترین‌های جهان

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

سود 51 میلیون دلاری حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتال در سه ماهه سوم، نسبت به رکورد ۲۳۳ میلیون دلاری این شرکت در سه ماهه دوم ۷۸ درصد کاهش داشته است. درآمد حاصل از تراکنش ارزهای دیجیتال رابین‌هود در سه ماهه گذشته توسط طرفداران دوج‌کوین تامین شده بود، به طوری که دوج‌کوین، ۶۲ درصد از درآمد ارزهای دیجیتال این شرکت را تشکیل داده‌ است.

بر اساس گزارش FactSet، این شرکت مجموع درآمد خالص ۳۶۵ میلیون دلاری را در سه ماهه به ثبت رساند که بسیار کمتر از پیش بینی تحلیلگران وال استریت  (۴۳۷٫۱ میلیون دلار) بود.

افت سهام رابین‌هود

دلایل کاهش شدید درآمد رابین هود

این کارگزاری در توضیحات دلایل کاهش شدید درآمد رابین هود اظهار داشت که تجارت آن تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله فصلی بودن، نوسانات بازار، رفتار معاملات خرده فروشی و رویدادهای پیش‌بینی نشده بازار قرار گرفته است. این شرکت گفت که این مشکلات ممکن است در سه ماهه چهارم نیز وجود داشته باشد.

در این گزارش آمده است:

ما معتقدیم اگر تغییری در محیط بازار یا رویدادهای برون‌زا رخ ندهد، ممکن است منجر به درآمد سه ماهه بیش از ۳۲۵ میلیون دلار و درآمد کل سال کمتر از ۱٫۸ میلیارد دلار شود.

ولاد تنف، مدیرعامل Robinhood، با کاهش فعالیت بازار کریپتو، خوش بینی خود را برای چشم انداز بلندمدت این شرکت در دارایی‌های دیجیتال بیان کرد، زیرا او بر محصولات و خدمات جدیدی که برای معامله‌گران خرده فروشی در سه ماهه سوم ساخته شده است تاکید کرد. یکی از این خدمات برنامه کیف پول دیجیتالی است که برای برداشت و واریز رمزارز از آن استفاده می‌کنند.

بیش از یک میلیون نفر تا به امروز به لیست انتظار کیف‌پول‌های رمزنگاری ما پیوسته اند. ما معتقدیم که Robinhood در حال تبدیل شدن به قابل اعتمادترین پلتفرم برای خرده فروشی‌ها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است.

در گزارش سه ماهه سوم رابین‌هود از درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال، مجموع درآمد خالص ۳۶۵ میلیون دلاری شرکت نسبت به سه ماهه قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است. در حالی که شرکت زیان خالص ۱٫۳۲ میلیارد دلاری و  ۲٫۰۶ دلار به ازای هر سهم در مقایسه با ضرر ۵۰۲ میلیون دلاری و ۲٫۱۶ دلار به ازای هر سهم در سه ماهه دوم را ثبت کرد.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان

کاربران فعال ماهانه رابین‌هود از ۲۱٫۳ میلیون در سه ماهه دوم به ۱۸٫۹ میلیون در سه ماهه گذشته کاهش یافته است. با این حال، پایگاه کاربران Robinhood ممکن است در سه ماهه چهارم افزایش یابد، و گمانه‌زنی‌ها در جامعه شیبااینو وجود دارد که ممکن است این توکن به زودی در پلتفرم رابین‌هود فهرست شود.

با اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که این کارگزاری شیبا را در فهرست خود لیست خواهد کرد یا نه، اما Robinhood در ۲۳ اکتبر یک نظرسنجی را در مورد دارایی‌های رمزنگاری که آنها طی سه ماه گذشته خریداری کرده‌اند برای مشتریان خود ارسال کرد و شیبا در این لیست قرار گرفت.

لیست شدن شیبااینو در رابین‌هود

طبق داده‌های CoinGecko، قیمت شیبااینو در هفته گذشته حدود ۶۹ درصد افزایش یافته و در زمان نوشتن این مقاله به ۰٫۰۰۰۰۴۷۵۹ دلار رسیده است، در حالی که دارایی ۵۶۸ درصد در ۳۰ روز گذشته افزایش یافته است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.