تلاش روسیه برای انتشار هرچه زودتر روبل دیجیتال به دلیل افزایش فشار تحریم‌ها

تلاش عجیب روسیه برای انتشار هرچه زودتر روبل دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۱

به دلیل افزایش تحریم‌ها از طرف آمریکا و اروپا، شاهد تلاش عجیب روسیه برای انتشار هرچه زودتر روبل دیجیتال هستیم. به گفته تحلیلگران این امر به احتمال زیاد برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

بانک مرکزی روسیه (CBR) در واکنش به تحریم‌های غرب، به توسعه روبل دیجیتال خود سرعت بخشید. CBR اکنون در نظر دارد طبق برنامه ریزی جدید، تراکنش‌های آزمایشی با نسخه جدید فیات ملی را یک سال زودتر از موعد مشخص شده و در اوایل سال ۲۰۲۳ انجام دهد.

تصمیم CBR برای راه‌اندازی تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند با روبل دیجیتال

فوربس به نقل از اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول رئیس CBR گزارش داد که تحریم‌های اعمال شده به دلیل حمله مسکو به اوکراین، بانک روسیه را مجبور کرده است که توسعه نسخه دیجیتالی روبل را سرعت بخشد. وی این موضوع را در جلسه‌ای که توسط انجمن بانک‌های روسیه برگزار شده بود، بیان کرد.

این مقام عالی رتبه خاطرنشان کرد:

بانک مرکزی روسیه در ابتدا، اجرای آزمایشی روبل دیجیتال با تراکنش‌ها و کاربران واقعی را برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرده بود. اما به دلیل تحریم‌ها تصمیم گرفته شد این پروژه در آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

بهار گذشته، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که نمونه اولیه روبل دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد و سال ۲۰۲۲ را به آزمایشات با مشارکت بانک‌های تجاری اختصاص خواهد داد. آزمایش این پلتفرم در فوریه سال جاری شروع شده و اولین انتقال موفقیت آمیز بین کیف پول‌های فردی در اواخر همان ماه اعلام شد.

بر اساس گزارش CBR، کاربران می‌توانند کیف پول‌های دارای روبل دیجیتال خود را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل باز کنند، پول الکترونیکی معمولی را از حساب‌های بانکی خود به روبل دیجیتال تبدیل کرده و سپس سکه‌ها را انتقال دهند و یا با آن معامله کنند. اسکوروبوگاتووا اطمینان داد که تراکنش‌های روبل دیجیتال برای همه روس‌ها رایگان و در هر منطقه از کشور در دسترس خواهد بود.

ده‌ها بانک روسی تاکنون برای پیوستن به گروه آزمایشی این پروژه درخواست داده‌اند. CBR در اعلامیه اخیر خود بیان کرد که دو مؤسسه مالی با موفقیت یک چرخه کامل از انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان را به پایان رسانده‌اند.

تحلیلگران فوربس می‌گویند که انتظار دارند CBR به حمایت از ممنوعیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ادامه دهد تا فضا را برای توسعه ارز دیجیتال خود باز کند. آن‌ها همچنین پیشنهاد می کنند که ظهور روبل دیجیتال می‌تواند منجر به خروج سرمایه از سپرده‌ها در سیستم بانکی، افزایش رقابت در بازار مالی و افزایش نرخ بهره شود.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.