اصلاح قوانین برای عملیاتی شدن روبل دیجیتال روسیه

اصلاح قوانین برای عملیاتی شدن روبل دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۴۰۰

مقامات روسیه در حال آماده شدن برای اصلاح قوانین مختلف برای تسهیل صدور و عملکرد روبل دیجیتال هستند. برای خواندن خبر اصلاح قوانین برای عملیاتی شدن روبل دیجیتال با بیتستان همراه باشید.

قانونگذاران روسی در حال برنامه‌ریزی برای شروع کار بر روی تغییرات قانونی لازم جهت اجرایی شدن روبل دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۲ هستند.

مقامات مسکو معتقدند که این نسخه از فیات ملی باید جدا از سایر اشکال دیجیتال پول مانند ارزهای دیجیتال تنظیم و نظارت شود. 

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی روسیه، به روزنامه روسی ایزوستیا (Izvestia) گفت:

این تلاش‌ها (اصلاح قوانین) همزمان با راه‌اندازی آزمایشی روبل دیجیتال در بانک مرکزی (CBDC) آغاز خواهد شد.

آکساکوف خاطرنشان کرد که حداقل هشت قانون فدرال و پنج قانون دیگر که شامل قانون مدنی، مالیاتی، بودجه، جنایی و اداری است، نیز برای اجرای روبل دیجیتال باید اصلاح شوند.

در این بین مقرراتی نیز وضع خواهد شد. مقررات جدید در زمینه‌هایی مانند اختیارات بانک روسیه برای سازماندهی گردش ارز جدید، قانونی شدن آن به عنوان ارزی برای پرداخت، حمایت قانونی از دارندگان آن و غیره مربوط می شود.

 روسیه قوانین ویژه‌ای برای کمک‌های مالی دیجیتالی تصویب کرده بود که از ابتدای سال جاری به اجرا در آمده‌اند.

آکساکوف معتقد است که اعضای دومای دولتی باید بین مفاهیم ارزهای دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها و روبل دیجیتال تمایز قائل شوند. وی همچنین معتقد است که حمایت قضایی از حقوق مرتبط با روبل دیجیتال باید تضمین شود و قوانینی نیز برای استخراج ارزهای دیجیتال باید تنظیم شود. معاون بیان کرد:

ارزهای دیجیتال متعارف، استیبل‌کوین‌ها و ارز دیجیتال دولتی باید تعاریف خاص خود را داشته باشند که باید در قانون منعکس شود.

بانک مرکزی روسیه (CBR)، قصد دارد آزمایش پلتفرم روبل دیجیتال را در ژانویه آغاز کند. با توجه به CBDC که در بهار امسال منتشر شد، نمونه اولیه باید تا پایان سال آماده شود.

با توجه به گزارشات منتشر شده، این حکم در چند مرحله اجرا خواهد شد. در مرحله اول، CBR ارز دیجیتال را صادر خواهد کرد. بعداً تعداد شرکت کنندگان در طرح آزمایشی از ۱۲ بانک رسمی به مرور افزایش خواهد یافت. نمایندگان در ادامه اظهار نظر کردند که:

بر اساس نتایج این آزمایش، برنامه برای معرفی روبل دیجیتال و همچنین اصلاحات لازم در قانون تدوین خواهد شد.

مخالفت روسیه با صدور مجوز برای ETFهای بیت کوین: روسیه آمادگی معاملات ETF بیت‌کوین را ندارد

برای خواندن خبر کلیک کنید

اظهارات معاون بخش توسعه اقتصاد دیجیتال روسیه:

وزارت توسعه اقتصادی روسیه همچنین خاطرنشان کرده است که معرفی روبل دیجیتال نیازمند مقررات قانونی جداگانه است. به گفته الکسی مینائف (Alexey Minaev)، معاون بخش توسعه اقتصاد دیجیتال، پرداخت با روبل دیجیتال برخلاف ارزهای دیجیتال معمولی امکان پذیر خواهد بود.

مینائف در گفتگو با ایزوستیا، معرفی ارزهای دیجیتال ملی را یک روند جهانی توصیف کرد. این مقام دولتی همچنین تاکید کرد که این شکل از پول عملا هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ندارد.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در مواجهه با محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال و کاهش استفاده از پول نقد، انتشار احتمالی CBDC را در نظر گرفته‌اند. علاوه بر بانک روسیه، بانک مرکزی اروپا و فدرال ایالات متحده هم برنامه CBDC خود را برنامه ریزی خواهند کرد.

بانک چین احتمالاً پیشرفته‌ترین پروژه را دارد که آزمایش‌های داخلی آن در حال انجام است و قصد دارد یوان دیجیتال را در تراکنش‌های فرامرزی آزمایش کند.

منبع: bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.