روسیه از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده خواهد کرد

استفاده روسیه از پرداخت های رمزنگاری برای دور زدن تحریم ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۱

استفاده روسیه از پرداخت های رمزنگاری برای دور زدن تحریم ها مدت‌ها است که توسط دولت روسیه مورد بحث قرار گرفته. در حالی که دولت روسیه به دنبال پذیرش رمزنگاری برای پرداخت‌های بین‌المللی است، بانک مرکزی و وزارت دارایی هنوز در مورد مقررات کریپتو به توافق نرسیده‌اند. برای خواندن ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

روسیه برای مقابله با تاثیر تحریم‌های غرب، در حال بررسی روش استفاده از رمزارزها برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست مالی وزارت دارایی روسیه، گفت که دولت این کشور در مورد ایده استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت معاملات بین‌المللی در حال بحث و گفت و گو است.

وی در ادامه گفت که پذیرفتن کریپتو به عنوان روشی برای پرداخت در معاملات بین‌المللی، به مقابله با تاثیر تحریم‌های غرب، کمک خواهد کرد. قابل ذکر است، بانک مرکزی و وزارت دارایی رویکردهای متفاوتی برای تنظیم فضای کریپتو دارند.

بانک مرکزی مدعی است که این فعالیت‌ها، ثبات مالی روسیه را تهدید می‌کنند و به همین دلیل ممنوعیت کامل معاملات و استخراج کریپتو را پیشنهاد می‌کند. از سوی دیگر، وزارت دارایی روسیه پیشنهاد می‌کند قوانینی ایجاد شود تا بتوان این حوزه را مدیریت کرد.

در حالی که دولت به دنبال زمان درست برای آغاز استفاده از رمزارز به عنوان روشی برای پرداخت است، بانک مرکزی و وزارت دارایی ابتدا باید در مورد نحوه قانون‌گذاری فضای کریپتو به توافق برسند. گفت‌وگوها در این مورد، ماه‌هاست که ادامه دارد، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

اقتصاد روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب به سقوط خود ادامه می‌دهد

بحث در مورد استفاده از کریپتو به عنوان روشی برای پرداخت، زمانی آغاز شد که اقتصاد روسیه در نتیجه تحریم‌های غرب دچار مشکلات اساسی شد.

در حالی که کشور روسیه امیدوار است بتواند از رمزارز برای مقابله با تأثیر تحریم‌های غرب استفاده کند، چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، گفت که روسیه نمی‌تواند برای فرار از تحریم‌ها از صنعت کریپتو استفاده کند. به گفته وی، کریپتو کاملا قابل ردیابی است و این همان مشخصه‌ای است که ارزهای دیجیتال را برای دور زدن تحریم‌ها نامناسب می‌کند.

در حالی که صرافی‌های کریپتو متعهد شده‌اند که جلوی فعالیت کاربران روسی را بگیرند، اخیراً محدودیت‌های خود را تشدید کرده‌اند. به عنوان مثال کوین‌بیس اعلام کرد که برخی از حساب‌های کاربران روسی و دولتمردان این کشور را به دلیل تحریم‌ها مسدود خواهد کرد.

منبع: cryptoslate

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.