روسیه رمزارزها را قانونی می‌کند

قانونی شدن بیت کوین در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

روسیه رمزارزها را قانونی می‌کند. قرار است در روزهای آتی اساسنامه‌ای با قوانین عجیب تصویب برسد که در آن نقل و انتقال بیت کوین و هم‌چنین خرید و فروش رمزارزها در این کشور قانونی شود. با بیتستان همراه باشید تا به بررسی این قوانین متفاوت بپردازیم.

قانونی‌شدن تبادل رمزارزها در روسیه

بعد از ماه‌ها تنش و درگیری بین دولت روسیه و بانک مرکزی این کشور در راستای قانوی بودن یا ممنوع کردن خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال،‌بالاخره امروز بر اساس گزارشات منتشر شده، این دو ارگان تصمیم گرفته‌اند تا با همکاری یکدیگر اساسنامه‌ای جهت قانونی کردن اربزهای دیجیتال به تصویب رسانند.

در این گزارش نقل شده است که بااینکه درحال حاضر نقل و انتقال و خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها در روسیه ممنوع نیست اما طبق قوانین باید یا از طریق نهادهای بانکی انجام پذیرد یا از طریق صرافی‌های P2P فعال داخلی که مجوز رسمی از طرف دولت دارند.

هم‌چنین فعلا نقل و انتقال و خرید و فروش رمزارزها یا بیت کوین در مبلغی بیش از ۶۰۰ هزار روبل یعنی ۸ هزار دلار آمریکا بعنوان یک جرم قضایی در نظر گرفته می‌شود.  و شرکت‌ها یا اشخاصی که در ازاری خدمات ارز دیجیتال دریافت کنند مشمول جریمه خواهند شد.

این قوانین سختگیرانه باعث شده‌اند تا سرمایه‌گذاران این کشور نتوانند به این حوزه‌ی جذاب از دنیای سرمایه‌گذاری ورود کنند و فرصت‌های سرمایه گذاری جذابی را از دست بدهند. احتمالا تسهیل این قوانین از مفاد اساسنامه‌ای خواهد بود که بنا هست توسط دولت روسیه و بانک مرکزی این کشور به تصویب برسد.

صنعت استخراج رمزارزها علی‌الخصوص بیت کوین نیز از مشاغل بسیار پرطرفدار در این کشور به حساب می‌آید. بخاطر وجود نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان در این کشور و پایین بودن هزینه‌ی برق مصرفی،‌این صنعت از مشاغل بسیار پر سود در این کشور است.

چندماه قبل بانک مرکزی روسیه درخواست ممنوع شدن خرید و فروش رمزارزها در این کشور را به دولت ابلاغ کرد و بخاطر نوسانات شدید این بازار و مشکوک بودن پایه‌های مالی آن خواستار ممنوعیت رمزارزها در کشور شد.

البته چندی بعد از این اتفاق رئیس وزارت دارایی این کشور در طی نامه‌ای از دولت خواست تا علاوه بر تسهیل این بازار،‌ صنعت ماینینگ را هم بعنوان یکی از مشاغل رسمی کشور مورد پذیرش قرار دهد.

اما بالاخره بعد از ماه‌ها کشمکش  قرار است در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) این اسانامه منتشر شود. البته هرچند هنوز بطور مشخص معلوم نیست که این قوانین چه مفادی خواهند داشت و تاثیر این قوانین بر روی بازار رمزارزها و استقبال مردم در این کشور چگونه خواهد بود،‌اما بنظر می‌رسد قرار است شاهد تسهیل قوانین سختگیرانه‌ی فعلی باشیم.

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.