روسیه می‌خواهد پرداخت با ارزهای دیجیتال را قانونی کند

احتمال قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: به نظر می‌رسد که روسیه می‌خواهد پرداخت‌های رمزنگاری را قانونی کند، اما این پیشنهاد باعث نگرانی‌هایی در بین مسئولان مربوطه شده و از نظر قانون گذار این کار باعث خواهد شد تا در امور اقتصادی داخلی مشکلاتی به وجود آید. براساس گزارش رسانه‌های محلی احتمال قانونی شدن پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه وجود دارد.

بر اساس گزارشی که توسط رسانه‌های محلی روسیه منتشر شده، وزارت دارایی روسیه لایحه‌ای را در مورد پرداخت‌های رمزنگاری شده در این کشور تکمیل کرده. این خبر توسط دو منبع موثق نیز به تایید رسیده است.

طبق اخبار، این لایحه می‌تواند به شهروندان و سرمایه گذاران روسی در حوزه رمزارزها کمک کند تا قوانین برایشان شفاف‌تر شود و دقیقا با موضع دولت در مقابل ارزهای دیجیتال آشنا گردند.

طبق لایحه آماده شده، ارزهای دیجیتال طبقه بندی خواهند شد تا برای هر یک چارچوب قانونی تدوین شود. پلتفرم‌های کریپتو برای ارائه خدمات به کاربران روسیه باید حداقل سرمایه را فراهم آورند.

این مبلغ برای صرافی‌های داخلی حدود ۴۰,۰۰۰ دلار و برای پلتفرم‌های خارجی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار تعیین شده است.

این نهادها باید یک فرآیند سخت‌گیرانه را برای تطابق با مقررات روسیه رعایت کنند. مثلا باید گزارش سالانه ارائه کنند، میمزی‌های قانونی را حفظ نمایند، به تایید مراکز مبارزه با پولشویی برسند.

از طرفی اعلام شده است که صرافی‌ها باید کنترل دقیقی بر داده‌های کاربران خود داشته باشند.

دلایل بیهوده بودن قوانین تعیین شده در این حوزه

برخی از افراد و کارشناسان معتقدند که این قوانین می‌تواند بیهوده باشد، چرا که رعایت تمامی این قوانین برای صرافی‌های داخلی بسیار سخت خواهد بود، همچنین منابع زیادی برای جمع‌آوری داده‌های کاربران و به روز کردن روزانه این داده‌ها نیاز است.

از طرفی در این لایحه ذکر شده که تنها نهادهایی که در خاک روسیه شعبه دارند، می‌توانند مجوز رسمی فعالیت داشته باشند. از این رو پلتفرم‌های خارجی نیز باید نمایندگی در روسیه ایجاد کنند تا بتوانند مجوز فعالیت به دست آورند.

در ضمن، بر اساس برخی گزارش‌ها فروش یا خرید ارزهای دیجیتال بدون شناسنامه غیرممکن خواهد بود. اپراتورها و پلتفرم‌های پرداخت نیز تنها از طریق بانک‌ها قادر به واریز و برداشت ارزهای فیات هستند.

به نظر می‌رسد این لایحه گامی در جهت بهبود شرایط سرمایه‌گذاری برای کاربران کریپتو در روسیه باشد، اما به دلیل برخی موارد نگرانی‌هایی نیز به وجود آمده است که قابل چشم پوشی نیستند.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.