مخالفت روسیه با صدور مجوز برای ETFهای بیت کوین: روسیه آمادگی معاملات ETF بیت‌کوین را ندارد

مخالفت روسیه با صدور مجوز برای ETFهای بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آبان ۱۴۰۰

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های روسی گفت که بانک مرکزی روسیه آمادگی پذیرش معاملات ETF بیت‌کوین را در بازار این کشور ندارد. بیانیه وی تاکید مجددی بر موضع سختگیرانه بانک مرکزی روسیه در ارتباط با رمزارز در این کشور پس از عرضه ETF بیت‌کوین در ایالات متحده است. در ادامه خبر به مخالفت روسیه با صدور مجوز برای ETFهای بیت کوین می‌پردازیم. با بیتستان همراه شوید.

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی این هفته اعلام کرد که بانک مرکزی روسیه (CBR) آمادگی لازم برای انجام معاملات ETF بیت‌کوین را ندارد. این کنفرانس مطبوعاتی به نقل از پرتال خبری RBC منتشر شده است.

الویرا نابیولینا در مصاحبه خود این بیانیه را برای پاسخ به سوال که “آیا سیاست‌های اقتصادی روسیه از قوانین بورس اوراق بهادار ایالات متحده در مورد لیست کردن ETF بیت‌کوین پیروی می‌کند یا خیر؟” بیان کرد.

بیانیه نابیولینا مطابق با موضع محافظه کار بانک مرکزی روسیه در مورد ارزهای دیجیتال غیر متمرکز و  سرمایه گذاری مبتنی بر رمزنگاری است.

قانون‌گذاری و توصیه‌های مقامات روسی در مورد رمزارزها

در ماه جولای ، این بانک مرکزی به بورس اوراق بهادار روسیه توصیه کرد از معامله دارایی‌های رمزنگاری شده خودداری کنند. مقامات هشدار دادند که دلیل این توصیه این است که معتقدند: “برای افرادی که تجربه و دانش کافی ندارند، منجر به ضرر و زیان بسیار خواهد شد.”

نهاد نظارتی، قرار ندادن رمزارز در صندوق سرمایه مشترک توسط صاحبان دارایی، را توصیه کرد. پس از آن خبر مخالفت روسیه با صدور مجوز برای ETFهای بیت کوین گزارش شد. با  توجه به این گزارشات، نشانه‌هایی از احتمال قانون‌گذاری جدید و اعمال محدودیت‌های قانونی برای سرمایه‌های رمزنگاری شده دیده می‌شود.

قانون دارایی‌های مالی دیجیتالی، که در ابتدای سال جاری به اجرا درآمد تا حدودی به جا افتادن رمزارزها  کمک کرد. با این حال مقامات روسیه اعلام کردند که برای اطمینان از امنیت مالی کاربران، قوانین جدیدی لازم است. CBR با قانونی شدن گردش بیت کوین و رمزارزهای مشابه مخالف است و آن‌ها را جایگزینی برای پول غیرقانونی می‌داند.

نظر میلیارد روسی در مورد رفتار بانک مرکزی در مقابل رمزارزها

اولگ دریپاسکا (Oleg Deripaska)، میلیارد روسی، در تلگرام پستی گذاشت و از طرز برخورد بانک مرکزی روسیه با ارزهای دیجیتال، انتقاد کرد و آن را بچگانه خواند.

در ماه جولای وی اظهار داشت که حتی کشور السالوادور نیز نیاز قانونی شدن بیت‌کوین در کشورش را درک می‌کند. اولگ دریپاسکا همچنین براین موضوع پافشاری کرد که بانک روسیه باید دو سال پیش روبل دیجیتال را راه‌اندازی می‌کرد. وی این قضیه را مهمتر از پرواز یوری گاگارین به فضا در سال ۱۹۶۱ توصیف کرد.

منبع: bitcoin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.