روسیه و اوکراین چندین مزرعه استخراج ارزهای دیجیتال را تعطیل کردند

تعطیلی چندین مزرعه استخراج رمزارز در روسیه و اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ آذر ۱۴۰۰

۲ کشور روسیه و اوکراین در پی برخی قوانین وضع شده موجود، اقدام به تعطیلی چند مزرعه استخراج رمزارز در برخی از مناطق خود کردند. علت اصلی تعطیلی این مزارع، برق دزدی و مصرف بیش از حد این انرژی عنوان شده است. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از تعطیلی چندین مزرعه استخراج رمزارز در روسیه و اوکراین در اختیارتان قرار دهیم.

مقامات روسیه و اوکراین تعدادی از مزارع و تاسیسات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را که گفته می‌شود با برق دزدیده شده تامین انرژی می‌شدند، تعطیل کردند. مزارع زیرزمینی در اطراف پایتخت دو کشور یعنی کیف و مسکو و همچنین در جمهوری داغستان روسیه کشف شده‌اند.

تعطیل شدن مزارع استخراج کریپتو در منطقه مسکو و داغستان:

ماموران اجرایی قانون و گمرک روسیه اخیرا سرقت مقدار زیادی برق از شبکه تحت اداره Rosseti در استان مسکو، منطقه مجاور پایتخت روسیه را کشف کردند. رسانه تاس روسیه (Tass) این هفته به نقل از Ekaterina Korotkova از دفتر دادستانی حمل و نقل بین منطقه‌ای مسکو، خبر عملیات اجرا شده جهت تعطیلی مزارع را منتشر کرد.

Korotkova توضیح داد که هزینه برق مصرف شده غیرقانونی که برای تامین انرژی سخت افزار معادن استخراج رمزارز به کار گرفته شده بود، بیش از ۵۰۰,۰۰۰ روبل در روز (تقریباً ۷۰۰۰ دلار) است. مقامات پرونده‌ای را تشکیل داده و قصد دارند صاحبان تاسیسات استخراج رمزارز را تحت تعقیب قرار دهند.

دو مزرعه ارز دیجیتال نیز در داغستان، جمهوری روسیه واقع در قفقاز شمالی تعطیل شد. در اواخر نوامبر، روزنامه Komsomolskaya Pravda گزارش داد که یک مزرعه استخراج بزرگ رمزارز در یک منطقه کوهستانی پیدا شده است. داده‌های اولیه به دست آمده از تحقیقات نشان می‌دهند که عوامل گرداننده این مزرعه، حدود ۱ میلیون روبل (بیش از ۱۳۰۰۰ دلار) خسارت به شبکه برق رسانی وارد کرده‌اند.

همچنین پلیس محلی یک شرکت فعال در حوزه استخراج رمزارز را در منطقه بوتلیخ کشف کرده که معدنچیان بدون مجوز به شبکه تامین برق منطقه متصل بودند. بر اساس گزارش فورکلاگ و به نقل از وزارت کشور داغستان، این مزرعه استخراج کریپتو از ماه نوامبر راه‌اندازی شده بود و توسط یک فرد ۳۵ ساله اداره می‌شد.

مزرعه استخراج رمزارز غیر قانونی در منطقه کیف تعطیل شد:

در همین حال، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) روز جمعه اعلام کرد که یک مزرعه غیرقانونی استخراج رمزارز را در استان کیف کشف کرده است. به گفته SBU، سه ساکن محلی، تعدادی ASIC (دستگاه ماینینگ) را در محلی که در منطقه بوچانسکی اجاره و نصب کرده بودند. گفته می‌شود که ارزش هزینه انرژی مصرف شده، ۳/۵ میلیون گریونا (بیش از ۱۲۸,۰۰۰ دلار) بوده است.

محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، اوکراین را به یک رهبر در پذیرش این ارزها تبدیل کرده و دولت اقداماتی را برای قانونی کردن دارایی‌های مجازی و دیجیتالی انجام داده است. در حالی که استخراج بیت‌کوین در این کشور ممنوع نیست، اما هنوز اقدامی برای قانونی شدن آن صورت نگرفته است.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.