روسیه برای پرداخت‌های برون مرزی از استیبل‌کوین‌ها استفاده خواهد کرد

روسیه به دنبال استفاده از استیبل کوین ها در پرداخت های برون مرزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: دولت روسیه استفاده از استیبل‌کوین‌ها به عنوان روشی برای پرداخت هزینه‌ها را قانونی اعلام کرد. در پی این امر، الکسی مویسیف معاون وزیر دارایی، اعلام کرد برای دور زدن تحریم‌های غرب، روسیه به دنبال استفاده از استیبل کوین ها در پرداخت های برون مرزی است. دولت این کشور اعلام کرد که وزارت دارایی با همکاری کشورهای دوست، راه‌اندازی پلتفرم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر استیبل‌کوین‌ها را آغاز کرده است.

بر اساس گزارشات، وزارت دارایی روسیه با همکاری دولت‌های دوست خود، یک پلتفرم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر استیبل‌کوین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه، الکسی مویسیف معاون وزیر دارایی اعلام کرد که مسئولین کشور در حال بررسی استیبل‌کوین‌ها به عنوان روشی برای پرداخت هزینه‌ها هستند. مویسیف همچنین پیشنهاد کرد که به جای پول فیات از استیبل‌کوین‌ها برای پرداخت کالاهای روزمره نیز استفاده شود.

مویسیف اظهار داشت:

ما در حال حاضر با تعدادی از کشورها برای ایجاد بسترهای دوجانبه به منظور عدم استفاده از دلار و یورو همفکری می‌کنیم. استیبل‌کوین‌ها را می‌توان به عنوان ابزاری مثل طلا، که ارزش آن برای همه مشخص است، به حساب آورد و از آن استفاده کرد.

با توجه به گفته‌های مویسیف، می‌توان گفت مردم معمولی بازار هدف استیبل‌کوین‌ها در روسیه نیستند. علاوه بر این، مشخص نیست که روسیه ممکن است با کدام کشورها همکاری داشته و استیبل‌کوین‌ها بین کدام کشورها رد و بدل خواهند شد.

دیروز، بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه اعلام کردند که پرداخت‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال در روسیه مجاز شده‌اند. دو نهاد در سخنان خود اعلام کردند که این کار ضروری است؛ زیرا بسیاری از روس‌ها در حال حاضر از خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال خارجی استفاده می‌کنند.

تحریم‌های غرب دلیل اصلی انتخاب استیبل‌کوین به عنوان روشی برای پرداخت

به دلیل افزایش فشارهای تحریم غرب، روسیه استیبل‌کوین‌ها را به عنوان روشی برای استفاده در پرداخت‌های برون مرزی مورد بررسی قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده تعدادی از مشاغل و اتباع روسی را در فهرست اتباع ویژه مد نظر خود قرار داده، این افراد می‌توانند به دور از تحریم‌ها فعالیت کنند. همچنین اتحادیه اروپا در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد بسیاری از بانک‌های روسی را از سیستم SWIFT خارج کند.

با توجه به این رفتار غرب، بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی در ماه ژوئیه تصمیمی گرفتند که در صورت افزایش تحریم‌های بین‌المللی، یک استیبل‌کوین با ریسک پایین را برای پرداخت‌های خود استفاده کنند.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.