وزیر صنعت و تجارت روسیه: روسیه به ناچار پرداخت‌های رمزنگاری را قانونی خواهد کرد!

قانونی شدن پرداخت های رمزنگاری در روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: وزیر صنعت و تجارت روسیه، دنیس مانتوروف (Denis Manturov) اخیرا اعلام کرد که روسیه به ناچار باید پرداخت‌های رمزنگاری شده را قانونی کند. طبق گفته‌ی وی، بانک مرکزی این کشور به همراه دولت به صورت فعال در حال مشارکت با هم هستند تا این امر تحقق یابد. دنیس مانتوروف زمان دقیقی برای قانونی شدن پرداخت های رمزنگاری در روسیه اعلام نکرد.

به گفته وزیر صنعت و تجارت روسیه، دنیس مانتوروف (Denis Manturov)، روسیه دیر یا زود پرداخت‌های رمزنگاری را قانونی می‌کند.

این در حالی است که دولت روسیه در طول سال ۲۰۲۲ در حال بررسی جوانب مختلف پذیرش کریپتو بود، اما هنوز هیچ سیاست مشخصی در مورد پرداخت با دارایی‌های دیجیتال و پذیرفتن آن‌ها نداشت.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط یکی از رسانه‌های محلی به نام TASS، مانتوروف این هفته در انجمن آموزشی New Horizon در مورد اینکه آیا پرداخت‌های رمزنگاری در کشور قانونی خواهند شد یا خیر، مورد سوال و جواب توسط کاربران قرار گرفت و در این رابطه افزود:

من فکر می‌کنم که دولت پرداخت‌های رمزنگاری شده را قانونی خواهد کرد، اما سوال این است که چه زمانی و چگونه این امر اتفاق می‌افتد و چه قوانینی وضع خواهد شد؟

اکنون هم بانک مرکزی و هم دولت در این زمینه مشغول فعالیت هستند؛ اما همه باید بدانند که قانونی شدن پرداخت‌های رمزنگاری شده زمان‌بر است.

کشمش و اختلاف نظر سازمان‌های مختلف روسیه در مورد ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی روسیه (CBR) و وزارت دارایی تا همین اواخر نظرات کاملاً مخالفی در مورد مقررات حوزه ارزهای دیجیتال داشتند و بانک مرکزی به دنبال ممنوعیت کامل بود در حالی که وزارتخانه قصد داشت قوانین مالیاتی برای این حوزه وضع کند.

در نظر داشته باشید که CBR در ژانویه طرح ممنوعیت کلی تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را به دلیل خطرات و بی‌ثبات بودن این حوزه پیشنهاد کرده بود.

در پی حمله روسیه به اوکراین و وضع شدن برخی تحریم‌ها علیه این کشور، رئیس بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده، محرک کلیدی برای تغییر موضع دولت به این حوزه بود.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.