روس‌ها برای نجات سرمایه‌های خود، با استفاده از ارزهای دیجیتال در دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند!

سرازیر شدن سرمایه روس ها در قالب رمزارز به دبی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: سرازیر شدن سرمایه روس ها در قالب رمزارز به دبی خبر ساز شد. بر اساس گزارش رویترز، روس‌ها در تلاش هستند تا سرمایه‌های خود را نجات بدهند. به دلیل حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از پلتفرم‌های تجاری مثل صرافی‌ها آنلاین، شرکت‌های پرداختی و … کاربران روسی را محدود کرده‌اند؛ از این رو روس‌ها تلاش می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای مثل دوبی پول خود را حفظ کنند.

طبق گزارش رویترز، بسیاری از روس‌ها برای نجات سرمایه‌های خود، می‌خواهند املاک و مستغلات در امارات بخرند. برخی دیگر نیز می‌خواهند دارایی خود را به پول واقعی تبدیل کرده و آن را پنهان کنند!

یک صرافی تأیید کرد که در ده روز گذشته درخواست‌های زیادی از کارگزاران سوئیسی دریافت کرده‌اند که می‌خواستند بیت‌کوین‌هایی به ارزش میلیاردها دلار را نقد کنند، چرا که نگران هستند مقامات سوئیس وجوه سپرده شده کاربران روسی را مسدود نمایند.

دبیرخانه امور اقتصادی کشور سوئیس (SECO) در ایمیلی اعلام کرد، دارایی‌های دیجیتال مشمول همان تحریم‌هایی هستند که بر دارایی‌های سنتی کاربران و افراد روسی اعمال می‌شود، بنابراین وجوه افراد تحریم شده باید در سوئیس مسدود شده و باقی بماند.

دبی به بهشتی امن برای سرمایه روس‌ها تبدیل می‌شود

دبی، مرکز تجاری کشورهای حاشیه خلیج فارس و بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال، از جانبداری بین مسکو و متحدان غربی خودداری کرده است. این امر نیز راه را برای روس‌ها باز کرده تا سرمایه‌های خود را به این شهر انتقال داده و به این شکل سرمایه‌ی خود را نجات دهند.

یک منبع مالی از امارات متحده عربی به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از مردم با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، املاکی را در دبی می‌خرند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان حساب‌های کاربران روسی را مسدود می‌کنند. به عنوان مثال بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزنگاری جهان مانند Binance و Coinabase، تصمیم گرفتند از این تحریم‌ها پیروی کنند.

با این وجود، ارزهای دیجیتال موجب می‌شوند تا کاربران به طور ناشناس باقی بمانند. به همین دلیل است که کشورهای اروپایی مانند استونی و آلمان هفته گذشته خواستار نظارت دقیق‌تر برای شناسایی افراد روسی فعال در زمینه دارایی‌های دیجیتال شدند تا راه فرار از تحریم‌ها بسته شود.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.