روس‌ها شدیدا با طرح ممنوعیت کریپتو مخالف هستند؛ قانون‌گذاران چه خواهند کرد؟

اختلاف نظر شدید روس‌ها در مورد طرح ممنوعیت کریپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، بسیاری از افرادی که در روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و … آشنایی و اطلاعاتی دارند، با طرح ممنوعیت رمزارزها در این کشور مخالف هستند. اختلاف نظر شدید روس‌ها در مورد طرح ممنوعیت کریپتو موجب شده تا قانون گذاران روسی نسبت به اجرایی شدن قانون ممنوعیت رمزارزها دچار تردید شوند.

بحث‌های داغی در رابطه با آینده‌ی ارزهای دیجیتال در بین قانون گذاران روسیه وجود دارد. در این بین مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (Vtsiom) نتیجه یک نظر سنجی جدیدی را منتشر کرد که نگرش شهروندان روسی نسبت به دارایی‌های رمزنگاری را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت روس‌ها (۶۴ درصد) در مورد بیت‌کوین مواردی را شنیده‌اند و ۱۷ درصد از دانش خوبی در مورد این ارز دیجیتال برخوردار هستند که در مقایسه با داده‌های منتشر شده‌ی یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷، چهار درصد افزایش دانش عمومی در مورد بیت‌کوین را نشان می‌دهد. درصد کسانی که از بیت‌کوین بی خبر هستند نیز با ۱۱ واحد کاهش، به ۱۹ درصد رسیده است.

طبق گزارش انجمن اقتصاد رمزنگاری، هوش مصنوعی و بلاک‌چین (Racib) روسیه، بیش از ۱۷ میلیون روسی، کیف پول رمزنگاری دارند. آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی در ماه دسامبر اعلام کرد که شهروندان روسیه ۵ تریلیون روبل (بیش از ۶۷ میلیارد دلار) در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند.

اقدامات بانک مرکزی روسیه در حوزه کریپتوکارنسی:

محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، مسکو را مجبور کرده است تا اقداماتی را برای تنظیم بازار این حوزه انجام دهد. بانک روسیه با استناد به خطرات ارزهای دیجیتال برای اقتصاد و امور مالی این کشور، انتشار، استفاده، تجارت و استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت با مخالفت نهادهای دیگر مواجه شده و به نظر می‌رسد که دولت، نقشه‌ی راه جدیدی را برای قانون‌مند کردن فعالیت‌های این حوزه و نه ممنوعیت عملیات رمزنگاری آماده کرده است.

همچنین نظرسنجی انجام شده توسط Vtsiom نشان می‌دهد که میزان مخالفان و موافقان بانک مرکزی روسیه برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال در حالت مساوی قرار دارد. (هر بخش، ۳۲ درصد)

۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی نیز نسبت به اقدامات قانون گذاران برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال بی تفاوتند. اکثریت جوانان (۵۴ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله و نیمی از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله) با این ممنوعیت مخالف هستند. در سمت دیگر، ۱۵ درصد از افرادی که بیشتر از ۶۰ سال سن دارند نیز مخالفت خود را با ممنوعیت کریپتو در روسیه اعلام کردند.

با وجود اینکه حجم سالانه تراکنش‌های انجام شده توسط روس‌ها در صنعت رمزارزها به ۵ میلیارد دلار رسیده، طبق گزارشات منتشر شده از سمت خود بانک روسیه، ۸۱ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی خود این موسسه، تمایلی به خرید ارز دیجیتال ندارند؛ اما در مقابل ۱۶ درصدی گفته‌اند که می‌خواهند خرید کنند.

اکثر روس‌هایی که با بیت‌کوین آشنا هستند، اشاره کرده‌اند که نه خودشان و نه کسانی که به آن‌ها نزدیک هستند، هرگز ارز دیجیتال خریداری نکرده‌اند (۷۴ درصد). یک پنجم از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز اذعان داشتند که بستگان یا دوستان آن‌ها بیت‌کوین خریداری کرده‌اند.

همچنین تعداد بیشتری از روس‌ها (۳۸ درصد) معتقدند که سرقت در حوزه رمزنگاری سخت‌تر است، در حالی که ۲۷ درصد اعتقاد دارند که دارایی‌های فیات امنیت بالاتری دارند.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.