ساتوشی ناکاموتو کیست؟ هویت ساتوشی ناکاموتو فاش شد

ساتوشی ناکاموتو کیست؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آذر ۱۴۰۰

هویت مخترع بیت‌کوین فاش شد. از زمان عرضه ارز دیجیتال بیت‌کوین همواره حدس و گمان‌های زیادی درباره خالق آن وجود داشت که هیچ کدام به نتیجه قطعی نرسیده بودند، اما به تازگی فردی با نام کریگ رایت (Craig Steven Wright) یک دانشمند علوم کامپیوتر استرالیایی ثابت کرده که همان ساتوشی ناکاموتو است. اما واقعا هویت ساتوشی ناکاموتو فاش شده؟ با بیتستان همراه باشید.

مردی که ادعا می‌کند مخترع بیت‌کوین است، به تازگی با ارائه برخی مدارک که توسط دادگاه نیز تایید شده‌اند، برنده یک پرونده قضایی بزرگ در ایالات متحده شد.

کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی، در یک پست وبلاگی در سال ۲۰۱۶ به طور ضمنی اشاره کرد که ساتوشی ناکاموتو است. بسیاری از افراد جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به ادعای رایت تردید داشتند، چرا که او هیچ یک از بیت‌کوین‌های اولیه را که گمان می‌رود توسط ساتوشی استخراج شده‌اند، جابه‌جا نکرده است.

روز دوشنبه، رایت در یک پرونده مدنی در میامی که او را در مقابل خانواده شریک تجاری خود یعنی دیوید کلیمن قرار داده بود، پیروز شد. قبلا دادستان بر اساس مدارک ارائه شده استدلال کرده بود که کلیمن به عنوان یکی از خالقان بیت‌کوین بوده و نصف ثروت ساتوشی باید به او اختصاص داده شود.

هیئت منصفه فدرال در وست پالم بیچ هم طبق اسناد ارائه شده از سمت رایت، از دادن بیت‌کوین به کلیمان خودداری کردند.

با این وجود، رایت به دلیل نقض حقوق مالکیت معنوی مربوط به W&K Info Defense Research LLC، به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان غرامت محکوم شد. این پول مستقیماً به W&K خواهد رفت، نه به حساب کلیمن.

پاسخ معمای ساتوشی ناکاموتو چیست؟

در سال ۲۰۰۸، درست زمانی که بحران مالی در ایالات متحده در حال رخ دادن بود، ساتوشی ناکاموتو وایت‌پیپر ۹ صفحه‌ای را منتشر کرد که در آن چشم انداز بیت‌کوین شرح داده شده بود. در این وایت‌پیپر ذکر شده بود که بیت‌کوین یک سیستم نقد الکترونیکی همتا به همتا است و خارج از دسترس دولت‌ها عمل می‌کند.

چند ماه بعد، ناکاموتو نرم‌افزاری را منتشر کرد که به کاربران امکان استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین را می‌داد.

استخراج ارزهای دیجیتال فرآیند محاسباتی فشرده‌ای است که توسط آن توکن‌های جدید ایجاد می‌شوند و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال موجود تأیید می‌گردند.

در روزهای اولیه معرفی بیت‌کوین، استخراج آن در رایانه شخصی خانگی امکان پذیر بود. در آن زمان، برنده شدن یک بلوک، پاداشی معادل ۵۰ بیت‌کوین به همراه داشت. امروزه، این فرآیند به تجهیزات تخصصی نیاز دارد و عمدتاً توسط افراد حرفه‌ای در مقیاس بزرگ انجام می‌شود و به لطف یک اقدام ضد تورمی که در کد گنجانده شده است، پاداش بلوک به ۶/۲۵ بیت‌کوین کاهش یافته است.

ناکاموتو، که می‌توانست یک فرد یا کنسرسیومی از کد نویسان باشد، تا سال ۲۰۱۱ در عرصه استخراج و تولید بیت‌کوین ماند اما در اقدامی عجیبی به یکی از همکارانش ایمیلی ارسال کرد و گفت که قصد دارد پروژه را ترک کند و به دنبال چیزهای دیگر برود. پیش بینی می‌شود که ناکاموتو قبل از ناپدید شدن، ۱/۱ میلیون بیت‌کوین استخراج کرده است.

ادعاهای رایت مبنی بر این که ساتوشی ناکاموتو است:

اگر رایت در این پرونده شکست می‌خورد، باید بیت‌کوین‌های پنهان خود را به شریک قبلی و رقیب فعلی خود یعنی کلیمن انتقال می‌داد، اما رایت گفت که اگر در محاکمه پیروز شود، مالکیت خود را ثابت کرده و بسیاری از دارایی‌های بیت‌کوین خود را به امور خیریه اهدا می‌کند.

در حال حاضر دادگاه و هیئت منصفه حاضر در آن اعلام کرده‌اند که ساتوشی ناکاموتو یا همان خالق بیت‌کوین، ۱۰۰% کریگ رایت است و نه کس دیگری.

منبع: cnbcbenzinga

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.