Sberbank اولین ETF بلاک‌چین را در روسیه راه اندازی کرد

راه اندازی اولین etf بلاکچین در روسیه توسط Sberbank
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ دی ۱۴۰۰

Sberbank که از آن به عنوان غول بانکی روسیه نام برده می‌شود، اولین صندوق قابل معامله در مبادلات ارزهای دیجیتال (ETF) را ارائه کرده است. کاربران می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و به فضای بلاک‌چین دسترسی داشته باشند. در این خبر جزئیات دقیقی از راه اندازی اولین etf بلاک چین در روسیه توسط Sberbank را خدمتتان بیان خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید.

Sberbank، بزرگترین ارائه دهنده خدمات بانکی و مالی در روسیه، اولین صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) را ارائه کرده است که به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به فضای بلاک‌چین را می‌دهد.

این صندوق قابل معامله در واقع اوراق بهادار شرکت‌هایی که با ارزهای دیجیتال و فناوری‌های زیربنایی این حوزه مثل بلاک‌چین سروکار دارند، را شامل می‌شود.

این صندوق قابل معامله، Sber – Blockchain Economy نام دارد، و با هدف فراهم کردن فرصتی برای سرمایه‌گذاران روسی جهت مشارکت مستقیم در توسعه، خرید، ذخیره‌سازی و فروش دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده است.

بانک Sberbank در این رابطه توضیح داد:

امروزه، ارزهای دیجیتال در صنایع متفاوتی استفاده شده و مشکلات مختلفی را حل می‌کنند. این ارزها در بخش‌های مختلفی مثل محافظت از داده‌های شخصی و کپی‌رایت و ایجاد پلتفرم‌هایی برای اینترنت اشیا و رأی گیری آنلاین به کار گرفته می‌شوند.

بانک دولتی افزود:

در میان افرادی که تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، می‌توان به تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار استخراج کریپتو، نهادهای صادرکننده دارایی‌های کریپتو و کسب و کارهایی که خدمات مشاوره‌ای در زمینه بلاک‌چین ارائه می‌کنند، اشاره کرد.

نام‌های شناخته شده در این فضا، مانند صرافی رمزارز Coinbase، توسعه‌دهنده نرم‌افزار بلاک‌چین Digindex، و ارائه‌دهنده خدمات مالی ارز دیجیتال Galaxy Digital نیز در این فهرست هستند.

مخالفت قانون گذاران روسی برای پذیرش ارزهای دیجیتال:

Sberbank تاکید کرد که ETF بلاک‌چین (Ticker: SBBE) اولین نوع سهام بر پایه بلاک‌چین در بازار سهام روسیه است. واحد پول این صندوق دلار آمریکا است، اما سرمایه گذاران می‌توانند سهام را با روبل روسیه از طریق برنامه Sberinvestor یا با کمک کارگزاری‌های روسی خریداری کنند. قیمت سهام از ۱۰ روبل شروع می‌شود.

این صندوق مرتبط با رمزارزها پس از آن معرفی شد که رئیس بانک مرکزی روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که مقامات مالی آماده اجازه دادن به معامله ETF بیت‌کوین در فدراسیون روسیه نیستند.

در ماه دسامبر، مواضع سختگیرانه‌ای از سمت قانون گذاران اعلام شد و نشان داد که CBR می‌خواهد پرداخت‌های کارتی به صرافی‌های رمزنگاری را مسدود کند.

ولادیمیر چیستیوخین، معاون نابیولینا، به نقل از رسانه‌های روسی گفت:

ما جایی برای ارزهای دیجیتال در بازار مالی روسیه نمی‌بینیم. در اوایل سال جاری، بانک روسیه به بورس‌ها توصیه کرد از فهرست‌بندی و معامله صندوق‌های مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری، تغییرات در شاخص‌های رمزنگاری و … خودداری کنند.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.