کلاهبرداری با عنوان کارشناس ارز دیجیتال در ایران

کلاهبرداری با عنوان کارشناس ارز دیجیتال در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ آبان ۱۴۰۰

با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، اغلب افراد سعی دارند در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند و از این طریق سود کسب کنند. اما متاسفانه برخی از افراد بی‌تجربه در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند. کلاهبرداری با عنوان کارشناس ارز دیجیتال مدتی است که افزایش یافته است. در ادامه جزئیات خبر را در بیتستان بخوانید.

کلاهبرداری با عنوان کارشناس ارز دیجیتال

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، از کلاهبرداری با عنوان کارشناس ارز دیجیتال در تهران خبر داد. به گفته سرهنگ گودرزی، مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که از طریق فضای مجازی با فردی که خود را متخصص ارزهای دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شده و این فرد مدعی شده که می‌تواند با خرید ارز دیجیتال طی مدتی کوتاه سود کلانی به مالباخته پرداخت کند.

وی در ادامه گفت:

شاکی نیز پس از مدتی به این فرد اعتماد کرده و سه میلیارد ریال از سرمایه‌اش را در اختیار این فرد قرار داده است، اما پس از واریز وجه دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکی نداده و در این هنگام بوده که متوجه شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

اجرای آزمایشی رمزارز ملی با پشتوانه مشخص

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید
سرهنگ گودرزی افزود:

ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بهره‌گیری از مهندسی معکوس، موفق به شناسایی متهم این پرونده شده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش در یکی از مناطق جنوبی شهر تهران دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

وی پس از اشاره به اینکه این فرد از چندین فرد تازه‌کار در عرصه ارزهای دیجیتال نیز به این روش کلاهبرداری کرده است، افزود:

متهم پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود یعنی کلاهبرداری از شهروندان در پوشش کارشناس خبره بازار رمزارزها اعتراف کرد.

همچنین به گفته رئیس پلیس فتا کلانشهر تهران، متهم بیش از هشت میلیارد ریال به همین شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده است، به گفته پلیس فتا، تاکنون در جریان رسیدگی به این پرونده ۱۴ شاکی شناسایی شده‌اند و اقدامات برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان در دستور کار قرار دارد.

به گفته گودرزی، برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

منبع: isna

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.