گری گنسلر، اخیرا اعلام کرده که پلتفرم‌های معاملاتی باید از مقررات SEC پیروی کنند

اظهار نظر جنجالی رئیس SEC در مورد بازار کریپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ شهریور ۱۴۰۱

گری گنسلر، مدعی است که بازار ارزهای دیجیتال، رفتاری مشابه با بازارهای سرمایه‌ی دیگر دارد؛ از این رو پلتفرم‌های معاملاتی و وام دهی کریپتو بهتر است با SEC در ارتباط باشند و از قوانین آن پیروی کنند. برای اطلاع از جزئیات دقیق اظهار نظر جنجالی رئیس SEC در مورد بازار کریپتو با بیتستان همراه باشید.

اظهار نظر جنجالی رئیس SEC در مورد بازار کریپتو

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اخیرا مقاله‌ای را در وال استریت ژورنال در مورد نحوه قانون گذاری در حوزه دارایی‌های کریپتو منتشر کرده است. وی در این مقاله توضیح داد:

دلیلی وجود ندارد که با بازار کریپتو فقط به این دلیل که از فناوری متفاوتی استفاده می‌کند، متفاوت از بقیه بازارهای سرمایه رفتار کنیم.

گنسلر در ادامه توضیح داد:

اتفاقات اخیر بازار نشان می‌دهد که چرا باید شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از قوانین حوزه اوراق بهادار پیروی کنند. یکی از این اتفاقات، به مسدود شدن حساب‌های سرمایه‌گذاران در برخی از پلتفرم‌های وام دهی کریپتو و یا ورشکسته شدن برخی از این پلتفرم‌ها باز می‌گردد. ورشکستگی پلتفرم‌ها باید به طور جدی مورد بررسی قانونی قرار گیرد تا در برخی موارد، بعضی از سرمایه‌گذاران و مسئولین دادگاهی شوند.

رئیس SEC تاکید کرد:

پلتفرم‌ها صرف نظر از اینکه چه خدمات مالی ارائه می‌دهند (وام دهی، خرید و فروش =ارز دیجیتال یا خدمات حوزه مالی غیرمتمرکز (defi)) باید از قوانین مالی پیروی کنند.

گنسلر پلتفرم‌های معاملاتی و وام دهی کریپتو را تشویق می‌کند تا تحت قوانین SEC قرار گرفته و با کارکنان این نهاد در ارتباط باشند. رئیس SEC در پایان سخنان خود گفت:

سازمان SEC به عنوان ناظر امنیتی فعالیت خواهد کرد. می‌توان گفت این سازمان عملکردی همانند کمربند ایمنی در خودروها را دارد تا امنیت سرمایه‌گذاران را تامین کند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.