توقیف ۶/۱ میلیون دلار ارز دیجیتال در آمریکا توسط OFAC

توقیف ۶/۱ میلیون دلار ارز دیجیتال در آمریکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آبان ۱۴۰۰

مقامات آمریکایی ۶/۱ میلیون دلار رمزارز را از کسانی که اقدام به تولید باج افزار می‌کنند، ضبط و صرافی Chatex را به لیست تحت تحریم خود اضافه کردند. مریک گارلند (Merrick Garland) دادستان کل آمریکا گفت: «این آخرین بار نخواهد بود؛ دولت ایالات متحده به دنبال از کار انداختن کل اکوسیستم باج‌افزارها و افزایش مقاومت کشور در برابر تهدیدات سایبری خواهد بود.» با بیتستان همراه باشید تا جزئیات توقیف ۶/۱ میلیون دلار ارز دیجیتال در آمریکا را بیان کنیم.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه صرافی ارزهای دیجیتال Chatex و شبکه پشتیبانی آن به اتهام تسهیل تراکنش برای بازیگران باج‌افزار اعمال خواهد کرد.

در پی اقدام و به روز رسانی که در ۸ نوامبر ۲۰۲۱ صورت گرفت، دفتر کل دارایی‌های بین الملل وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) صرافی‌هایی مثل Chatex و مواردی دیگر مثل IZIBITS OU ،Chatextech SIA و Hightrade Finance را به لیست تحریم شده‌های خود افزود.

OFAC ادعا کرده است که Chatex اقدام به برقراری روابط مستقیم با شرکت Suex OTC (شرکتی مستقر در جمهوری چک و روسیه) که از قضا جزو شرکت‌های تحریم شده آمریکا است، نموده.

به گفته OFAC صرافی Chatex به آسان شدن تراکنش‌های مالی گروه‌های تولید کننده باج‌افزار کمک کرده است، زیرا مقدار زیادی (بیش از ۵۰ درصد) از تراکنش‌های این صرافی در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی یا پرخطر مانند بازارهای سیاه، تیم‌های خرابکاری و تولید باج‌افزارها  و … ردیابی شده است.

اضافه شدن صرافی Chatex به فهرست تحریمی‌های آمریکا؛ به تعلیق فعالیت‌های Chatextech توسط مقامات لتونی و استونی و لغو مجوز IZIBITS OU منجر شده است.

OFAC در این باره افزود:

صرافی‌های غیراصولی ارز مجازی مانند Chatex برای سودآوری و انجام عملیات‌های مالی فعالان باج‌افزار حیاتی هستند. وزارت خزانه‌داری آمریکا به استفاده از تمام امکانات موجود به مختل کردن فعالیت عوامل مخرب سایبری، مسدود کردن درآمدهای غیرقانونی مجرمانه و جلوگیری از اقدامات اضافی علیه مردم آمریکا ادامه خواهد داد.

مختل کردن چندین گروه تولید کننده باج افزار در چند ماهه گذشته:

در همان اطلاعیه، OFAC مدعی شد که یاروسلاو واسینسکی (Yaroslav Vasinskyi)، ملیت اوکراینی و یوگنی پولیانین (Yevgeniy Polyanin)، تبعه روسیه است و بخشی از حملات سایبری از طریق باج افزارها را علیه چندین نهاد دولتی ایالات متحده و همچنین بسیاری افراد بخش خصوصی تدارک دیده‌اند.

ساکنان ایالات متحده از شرکت در معاملات با Vasinskyi ،Polyanin ،Chatex و همه نهادهای تحریم شده منع شده‌اند، در غیر این صورت ممکن است خودشان با اقدامات اجرایی یا تحریم مواجه شوند.

در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، مبارزه با حملات باج افزارها به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده یک مسئله مهم بوده است. در ژوئن، یک کارگروه دولتی بیش از ۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را که برای پرداخت باج استفاده می‌شد، پس از حمله به تاسیسات گروه‌های باج افزای توقیف کرده‌اند.

از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۶/۱ میلیون دلار از دیجیتال در پی چنین حملاتی به گروه‌های مخرب سایبری ضبط شده است.

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.