کاهش شدید تسلط بیت کوین بر بازار: اتریوم جای بیت کوین را خواهد گرفت؟

کاهش شدید تسلط بیت کوین بر بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آذر ۱۴۰۰

میزان تسلط بیت‌کوین بر بازار در هفته جاری با توجه به افت قیمت این رمزارز کاهش یافته است. در این شرایط این اتریوم بود که با وجود روند نزولی توانست درصد تسلط خود بر بازار را افزایش دهد. برای خواندن خبر کاهش شدید تسلط بیت کوین بر بازار با بیتستان همراه باشید.

در انتهای این هفته تسلط بیت‌کوین بر بازار به پایین‌ترین سطح خود کاهش یافت. روز شنبه تسلط این رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار ۳۸٫۳۲ درصد بود.

طبق داده‌های CoinGecko، آخرین بار این اتفاق در ماه می افتاد و تسلط بیت‌کوین به ۳۷٫۷۶ درصد رسید. تسلط بیت‌کوین بر بازار در ماه می ۲۰۱۸ برای مدت کوتاهی به ۳۳ درصد رسیده بود.

تسلط بر بازار به سهم یک رمزارز از کل بازار کریپتو اشاره دارد. باید بیان کرد که فعلا بازار ارز دیجیتال ۲٫۴ تریلیون دلار ارزش دارد. سهم کنونی بیت‌کوین از این بازار بزرگ ۹۲۴ میلیارد دلار است. بیت‌کوین ماه گذشته ارزشی بیش از ۱ تریلیون دلار را صاحب بود.

از روز شنبه تسلط بیت‌کوین بر بازار افزایش یافته و به ۴۰ درصد رسیده بود.

نگرانی‌ها در مورد Omicron COVID-19 و همچنین سخنان فدرال در مورد خطر “بالارفتن تورم”، باعث ایجاد تزلزل در بازارهای سهام شد. حتی بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قضیه مستثنی نبود.

قیمت بیت‌کوین و تسلط آن بر بازار، با ریزش سرمایه‌گذاران کاهش یافت. این ممکن است بدترین پرایس اکشن بیت‌کوین در دهه اخیر نسبت به این ریزش‌ها باشد.

کاهش شدید تسلط بیت کوین بر بازار

ظهر یکشنبه، قیمت بیت کوین به ۴۸۹۳۰ دلار سقوط کرد که تنها شاهد کاهش ۱ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و ۱۰ درصد در هفته گذشته بوده است.

کاهش تسلط بیت‌کوین و افزایش تسلط اتریوم بر بازار

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ ارزش بازار، نیز در چند روز گذشته از نظر ارزش آسیب دیده است. با این حال با فروش بیت‌کوین، تسلط اتریوم بر بازار افزایش یافته.

آخرین آمار CoinGecko نشان می‌دهد که تسلط اتریوم در روز شنبه ۲۰ درصد بوده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ است.

در ماه مارس، تسلط اتریوم بر بازار به ۱۱ درصد رسید. برخی از تحلیل‌گران  ارزهای دیجیتال اظهار داشتند که ممکن است “Flippening” در راه باشد. اصطلاح Flippening اشاره به زمانی است که ارزش بازار اتریوم از بیت‌کوین بالاتر برود.

عکس زیر نسبت درصد تسلط BTC بر تسلط ETH است.

کاهش شدید تسلط بیت کوین بر بازار

با این حال، اتریوم هنوز راه درازی برای جلو زدن از بیت‌کوین دارد. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار اتریوم ۴۶ درصد کمتر از بیت‌کوین و ۴۹۱ میلیارد دلار بود.

منبع: decrypt

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.