انتشار اخبار جعلی در بازار ارزهای دیجیتال منجر به سقوط قیمت رمزارزها شد!

کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل انتشار اخبار جعلی در مورد تورم آمریکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۱

گزارشات اخیر، خبر از کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل انتشار اخبار جعلی در مورد تورم آمریکا می‌دهند. افشای اطلاعاتی تحت عنوان داده‌های CPI باعث شد قیمت ارزهای دیجیتال دست خوش تغییراتی شده و کاهش یابد. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل انتشار اخبار جعلی در مورد تورم آمریکا

با انتشار اخبار جعلی تحت عنوان شاخص قیمت مصرف کننده، قیمت ارزهای دیجیتال به طور چشمگیری در روز سه شنبه کاهش یافت. براساس این گزارش، CPI در ژوئن ۲۰۲۲ با رشد ۱/۷ درصدی به ۱۰/۲ درصد رسیده است.

گفتنی است که داده‌های واقعی شاخص قیمت مصرف کننده در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ در ساعات ۸:۳۰ به وقت UTC  منتشر خواهد شد. شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI مقیاسی است که که هزینه‌های صورت گرفته توسط مصرف کنندگان را نشان می‌دهد. CPI که توسط اداره آمار کار ایالات متحده ساخته شده، معیاری بسیار قوی برای سنجش تورم است.

این اداره با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد اخبار ارائه شده جعلی هستند و اخبار جدید روز ۱۳ ژوئیه منتشر خواهند شد.

با انتشار این اخبار جعلی، قیمت ارزهای دیجیتال نیز افت کردند. برای مثال بیت‌کوین به ۱۹,۳۰۲ دلار سقوط کرد. اکنون نیز پس از بهبودی به ۱۹,۴۸۸ دلار رسیده است. علاوه بر بیت‌کوین، اتریوم نیز ۷ درصد افت کرد.

همانطور که در بخش بالا نیز بیان کردیم، CPI یک معیار قوی برای سنجش تورم است. اگر داده‌های ارائه شده توسط CPI نشان دهند که اوضاع بازار نابسامان است، فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره و تشدید سیاست‌ها به این داده‌ها واکنش نشان می‌دهد.

اخیرا فدرال رزرو در واکنش به افزایش تورم، نرخ بهره را ۰/۷۵ واحد افزایش داد. همین افزایش نیز منجر به افت قیمت ارزهای دیجیتال شد.

اکنون سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال نگران هستند که آیا روند بازار تغییر پیدا می‌کند یا خیر؟

منبع: coingape

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.