وایت پیپر شیبا اینو: معرفی پروژه شیبا اینو، هدف پروژه و بررسی نقشه راه آن

وایت پیپر شیبا اینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۰

همانگونه که می‌دانید مطالعه وایت پیپر رمزارزها معمولا نقش موثری در تصمیم برای سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در آن‌ها دارند. از این رو در این مطلب از بیتستان قصد داریم وایت پیپر شیبا اینو را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعاتی در مورد این رمزارز هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. تمامی جزئیات مرتبط با وایت پیپر Shiba Inu از جمله هدف پروژه، نقشه راه و ارز دیجیتال آن در این مطلب آورده شده است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • معرفی پروژه شیبا اینو
  • تعریف مشکل و توضیح محصول
  • نقشه راه شیبا اینو
  • صرافی‌های شیبا اینو
  • ارز دیجیتال شیبا اینو
  • جمع‌بندی

شیبا اینو یکی از رمزارزهای غیر متمرکز موجود در بازار ارز دیجیتال است که تحت عنوان شبا توکن نیز شناخته می‌شود. این رمزارز توسط شخص ناشناسی با نام مستعار ریوشی ایجاد شده است. شیبا اینو را می‌توان یک میم کوین نیز در نظر گرفت. این ارز دیجیتال در حقیقت الهام گرفته از ایده دوج کوین می‌باشد که بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است.

نشانه‌ها حاکی از آن است که رمزارز شیبا اینو با هدف پشت سر گذاشتن دوج کوین طراحی و به بازار عرضه شده است. بنابراین از ابتدای پیدایش تا کنون در تلاش برای کاهش زمان این پیش‌روی می‌باشد. نکته جالب توجهی که در مورد شیبا اینو وجود دارد این است که در لوگوی آن نیز مشابه دوج کوین از نوعی نژاد سگ ژاپنی استفاده شده است. در ادامه ما به صورت جزئی‌تر وایت پیپر Shiba Inu اینو را بررسی کرده‌ایم.

وایت پیپر شیبا اینو

دنیای ارزهای دیجیتال همواره در حال تغییر و تحول است و در این راستا نیز همواره پروژه‌های بلاک‌چینی مختلفی عرضه می‌شوند. هدف از ایجاد رمزارزهای مختلف عموما ایجاد یک شبکه یا سیستمی کاربردی و یا انتقال پول است. شیبا اینو نیز یکی از این پروژه‌های جدید می‌باشد. تیم توسعه دهنده شیبا اینو در ابتدای کار خود وایت پیپری را برای این ارز دیجیتال ارائه نکرده بود. اما پس از گذشت زمان، این تیم وایت پیپر مربوط به این ارز دیجیتال را به نام ووف پیپر منتشر نمود.

در ابتدای پیدایش شیبا اینو کمتر کسی باور داشت که یک میم کوین بتواند از ارزهای دیجیتال پلتفرم‌های قدرتمندی مانند آواکس، ترون و الگوراند پیشی بگیرد. در حالی که شیبا اینو ظرف مدت کوتاهی موفق شد به عنوان یکی از پروژه‌های بلاک‌چینی قدرتمند، قد علم کند و به عنوان یازدهمین رمزارز باارزش شناخته شود. هر چند شیبا اینو یک سکه به شمار نمی‌رود و بلاک‌چین مستقل خود را ندارد اما ارز دیجیتال شیب (Shib) در واقع نوعی توکن به شمار می‌رود. بنابراین ارز شیبا اینو به عنوان یک توکن ارز دیجیتال در بستر اتریوم فعالیت می‌کند.

معرفی پروژه شیبا اینو

وایت پیپر شیبا اینو

وب سایت توسعه‌دهنده شیبا اینو اعلام کرده است که این رمزارز در واقع یک توکن رمزنگاری شده بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم است. کاربران این رمزارز می‌توانند با پرداخت مبالغی نه چندان زیاد، میلیون‌ها و شاید میلیاردها عدد از این توکن را خریداری کنند.

در این راستا نیز صرافی غیر متمرکزی با نام شیباسواپ (ShibaSwap) توسط تیم توسعه‌دهنده این رمز ارز طراحی شده که تبدیل انواع کوین و توکن به شیبا اینو را به مراتب آسانتر کرده است. شیبا اینو نیز مانند بسیاری از رمزارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی تکنولوژی و کاربرد خاصی ندارد و صرفا یک رمز ارز است. اما ممکن است نفع مالی زیادی را برای تیم توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذاران آن ایجاد کند. در این بخش از وایت پیپر شیبا اینو می‌رسیم به تعریف مشکلاتی که شیبا اینو با هدف حل آن‌ها وارد عرصه‌ی ارزهای دیجیتال شده است.

تعریف مشکل و توضیح محصول

همانگونه که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شد شیبا اینو یک میم کوین الهام گرفته از دوج کوین است. در حقیقت این پیدایش دوج کوین است که سبب ظهور دسته‌بندی نوینی در دنیای کریپتوکارنسی شده است. میم کوین‌ها بر اساس جک‌های تصویری اینترنتی، رویدادهای فعلی، جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها پا به عرصه ارزهای دیجیتالی می‌گذارند. از این رو هیچ ارزش ذاتی و حتی کاربرد خاصی هم ندارند. این موضوع دقیقا برخلاف کاردانو، اتریوم، پولکادات و دیگر پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین است.

چرا که این پروژه‌ها عموما کاربردی هستند و هدف از توسعه آن‌ها برطرف کردن مشکلات دنیای واقعی است. در حالی که میم کوین‌هایی مانند شیبا اینو به دلیل نداشتن کاربرد و ارزش ذاتی به افراد و جوامع متکی هستند. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط تیم توسعه دهنده این رمزارز، پروژه شیبا اینو برای مقابله با پارادایم دیرینه مبادلات کالا به کالا و به منظور تغییر ذهنیت مردم استارت زده شده است. بنابراین می‌تواند فرهنگ کنترل توسط جامعه را نیز جای بیندازد.

پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شده است که شیبا اینو به منظور حذف دوج کوین از دنیای کریپتو وارد این عرصه شده است. در حالت کلی دوج کوین‌ها برای به سخره گرفتن دنیای ارزهای دیجیتال و برای نشان دادن سادگی ایجاد ارزهای دیجیتال مشابه با بیت کوین ایجاد شده‌اند.

اما بر خلاف تصور و باور عمومی جامعه این نوع رمزارزها به تدریج به ارزشی بالغ بر میلیاردها دلار دست یافتند. اکنون شیبا اینو نیز در حال طی کردن مسیری مشابه دوج کوین است. به این ترتیب نیز جامعه کاربران قدرتمندی برای آن شکل گرفته و از دیگر سو اینفلوئنسرها نیز به حامی این توکن تبدیل شده‌اند. اما بعد از صحبت در مورد مشکلاتی که شیبا اینو می‌تواند حل کند به بررسی نقشه راه آن در وایت پیپر شیبا اینو می‌پردازیم.

نقشه راه شیبا اینو

طبق اظهارات توسعه‌دهندگان شیبا اینو هدف از ایجاد این رمز ارز بررسی چالش‌های یک پروژه ارز دیجیتال است که کنترل آن به دست جامعه باشد. بنیانگذار این توکن نیز بر این باور است که ارزهای دیجیتال می‌توانند توسط سرمایه‌گذاران آن و به صورت غیر متمرکز کنترل شوند. همین عامل نیز منجر به قوی‌تر شدن آن می‌شود. با توجه به این‌که شیبا اینو بر روی شبکه بلاک چین ایمن اتریوم پایه‌گذاری شده است و خود بلاک چین اختصاصی ندارد، می‌تواند تا مدت‌ها به صورت غیر متمرکز باقی بماند.

شیبا اینو برای بهبود اکوسیستم ارزهای دیجیتالی به چند بخش تقسیم شده است:

SHIB : توکن ارز اصلی و قابل معامله‌ای است که می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای مبادله استفاده شود.

LEASH : این توکن از ۱۰۷۶۴۶ واحد مجزا تشکیل شده است که وظیفه آن فراهم کردن جایزه برای افرادی است که تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را تایید می‌کنند.

BONE : این توکن از ۲۵۰ میلیون واحد مختلف تشکیل شده است و مناسب برای افرادی است که از شیبا اینو استفاده می‌کنند. به این ترتیب این امکان برایشان فراهم می‌شود تا به پیشنهادات مختلف بازار کریپتو رای دهند.

اما ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود. شیبا اینو از قسمت‌های دیگری نیز تشکیل شده است. در این میان از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به SHIBASWAP برای ترید کردن و SHIBOSHIS که مربوط به NFT است، اشاره کرد. گفتنی است که وایت پیپر این رمزارز تحت عنوان WOOF PAPER شناخته می‌شود. از سرمایه‌گذاران این رمزارز نیز به عنوان SHIBARMY یاد می‌شود.

پس از انتقال ۵۰ درصد از کل موجودی توکن‌های شیبا به کیف پول ویتالیک بوترین، تقریبا کار و برنامه‌های از پیش تعیین شده آن به صورت کامل انجام شده است. طبق اظهارات خالق این رمزارز برنامه آینده این پروژه می‌تواند به کمک یکی از موارد زیر پیش رود:

  • در شبکه‌های اجتماعی، با صحبت کردن در مورد شیبا به توسعه آن کمک خواهید کرد.
  • می‌توانید آن را در صرافی‌های رمزارز خود لیست کنید.
  • ایده‌های توسعه‌دهندگان حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌تواند گزینه‌های مناسبی را سر راه این پروژه قرار دهد. برخی پیشنهاد می‌دهند که اجرای ییلد فارمینگ، ایده مارکتینگی خوبی است.

با توجه به نکات مطرح شده می‌توان گفت که با گونه جدیدی از توسعه‌ی پروژه روبه‌رو هستیم. به جرات می‌توان گفت که نمی‌توان رمز ارزی را پیدا کرد که خالق آن با آگاهی کامل نسبت به پروژه خود، بی‌تفاوت رفتار می‌کند. اما این ایده ساختارشکنانه می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ در دنیای رمزارز باشد. سرفصل بعدی وایت پیپر شیبا اینو معرفی صرافی‌های آن است.

صرافی‌های شیبا اینو

  • یونی سواپ (Uniswap) : راه‌اندازی این صرافی در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ صورت گرفته است. مبادله توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ در آن صورت می‌گیرد.
  • گیت (Gate.io) : صرافیگیت در سال 2013 در کشور چین راه اندازی شده است. این صرافی خدمات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد که یکی از آنها معاملات مارجین است.
  • پولونیکس (Poloniex) : صرافی پولونیکس در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است. این صرافی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از طریق سیستم عامل‌های اندروید و ios به این آن دسترسی داشته باشند.
  • صرافی زیروایکس : این صرافی یکی از پروتکل‌های نقدینگی که امکان تبادل دارایی‌های نظیر به نظیر را در بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند.
  • وان اینچ :کاربران این پلتفرم علاوه بر مبادله رمز ارزها می‌توانند از طریق سفارشات محدود مبادلات خود را نیز انجام دهند.
  • صرافی هو (Hoo) : یک پلتفرم معاملاتی بسیار پیشرفته برای تسهیل فرآیند است.
  • بیت مارت ( BitMart) : صرافی متمرکزی است که در سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرده و بستر مناسبی برای مبادله این ارز است.
  • بیلکسی ( Bilaxy) : بنا به ادعای این صرافی در بیش از ۸۰ کشور جهان، امکان استفاده از خدمات متنوع آن وجود دارد.
  • هات بیت (Hotbit) : صرافی هات بیت در ژانویه ۲۰۱۸ تأسیس شد و از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال شیبا اینو

وایت پیپر Shiba Inu

ایده‌ی اولیه راه‌اندازی شیبا اینو سوم آگوست ۲۰۲۰ ( ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۹) توسط فردی به نام ری‌اوشی مطرح شد. او برای مدت‌ها به عنوان تریدر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشت و از ایده غیرمتمرکز بودن یک اکوسیستم اقتصادی حمایت می‌کرد.

ری‌اوشی یکی از منتقدین سیستم اقتصادی ارزهای دیجیتال است که درصد قابل توجهی از توکن‌های آن در اختیار تیم توسعه یا فرد توسعه‌دهنده پروژه قرار می‌گیرد. در مقابل شیبا اینو با ایده‌ی ساخت یک سیستم غیرمتمرکز واقعی وارد بازار شد. تیم توسعه این رمزارز حتی یک توکن را برای خود نگه نداشته‌اند. بلکه تمام توکن‌های آن در بازار توزیع شده است. بنابراین تمام افراد فرصت برابری برای شرکت در این اکوسیستم دارند.

با توجه به این اوصاف برای راه‌اندازی شیبا اینو حتی یک دلار هم هزینه نشده است. شیبا اینو و توکن SHIB ویژگی‌های جالبی دارد که به قوانین ری‌اوشی مشهور است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • خالق این رمز ارز حتی ۰ دلار هم برای راه‌اندازی این پروژه هزینه نکرده است تا بررسی کند که آیا می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال یک پروژه را بدون هزینه لانچ کرد؟
  • خالق و تیم توسعه پروژه پیش از عرضه‌ی عمومی این توکن در صرافی یونی سواپ هیچ توکنی را در اختیار نداشته و مانند همه‌ی معامله‌گران، بعد از عرضه توکن SHIB در بازار آن را خریداری کرده‌اند.
  • از آنجا که برای راه‌اندازی این پروژه هزینه‌ای نشده، هیچ برنامه و سرمایه‌ای به منظور لیست شدن در صرافی‌ها، تبلیغات و معرفی این توکن نیز از سمت خالق این پروژه صورت نگرفته است.

جمع‌بندی

شیبا اینو یکی از میم کوین‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال است که اخیرا مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. ارز SHIB یکی از سه توکن اکوسیستم شیبا اینو است که با توجه به رشد قیمتی قابل توجه خود در جایگاه ۲۵ام بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. بنابراین می‌تواند نقطه آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های آتی باشد. شما عزیزان می‌توانید اطلاعات جزئی‌تر در مورد وایت پیپر شیبا اینو را در پی دی اف زیر مطالعه کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

بیتستان به عنوان یک صرافی آنلاین بستر امنی را برای خرید و فروش رمزارزهای دیجیتال فراهم کرده است. شما می‌توانید به صورت 24 ساعته از خدمات خرید و فروش این مجموعه بهره‌مند شوید و به سادگی، بیتکوین و سایر رمز ارزها را بخرید و یا بفروشید. توجه کنید که این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است از پشتیبانی کارشناسان مجرب ما نیز بهره‌مند شوید. شما می‌توانید از طریق صفحه چت آنلاین روی وب سایت و یا تماس با شماره تلفن مجموعه با ما در ارتباط باشید.

شیبا اینو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.