کنترل قیمت بیت کوین توسط سرمایه گذاران جدید: کنترل از دست نهنگ‌ها خارج شده است؟

کنترل قیمت بیت کوین توسط سرمایه گذاران جدید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

سرمایه‌گذاران جدیدی که وارد بازار رمزارز بیت‌کوین شده‌اند، اکنون کنترل قیمت را در اختیار گرفته‌اند. از طرفی نیز آمارها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران قدیمی کنترل زیادی در قیمت BTC ندارند. اما دلیل کنترل قیمت بیت کوین توسط سرمایه گذاران جدید چیست؟ با بیتستان همراه باشید.

با رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، ترکیب دارندگان بیت‌کوین تغییرات زیادی داشته است و بازار با موج بزرگی از معامله‌گران خرد  و سرمایه‌گذاران جدید روبرو شده که در حال حاضر، قیمت این ارز دیجیتال را کنترل می‌کنند.

به گفته ویل کلمنتاین (Will Clementine)، تحلیلگر ارشد Blockware، میزان عرضه‌ی BTC توسط سرمایه‌گذاران جدید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که می‌تواند یکی از نشانه‌های افت خرید و فروش در بازار باشد.

پیش از این، بنیانگذاران Three Arrow Capital داده‌هایی را در مورد سهم شهروندان آمریکایی از دارایی‌های دیجیتالی به اشتراک گذاشتند که نشان می‌دهد، ۲۰٪ از کل بزرگسالان ایالات متحده و ۶۱٪ از تمام کاربران نسل جدیدی که درآمدی بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارند؛ وارد صنعت کریپتو شده‌اند.

سرمایه گذاران قدیمی چه استراتژی در پیش گرفته‌اند؟

در مقابل، سرمایه‌گذاران بلند مدت و کسانی که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بیش از ۱۵۵ روز نگهداری می‌کنند، تمایل کمی برای مبادله دارایی‌های خود دارند و میزان جابجایی ارزها توسط این قشر نیز به نسبت ماه‌های قبل افت پیدا کرده است.

این در حالی است که سرمایه گذاران جدید، با تغییرات شدید بازار اقدام به خرید و فروش دارایی‌های خود می‌کنند. سرمایه گذاران قدیمی، تمایل دراند تا دارایی‌های خود را با وجود اصلاح‌های گسترده بازار افزایش دهند.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.