بیت کوین به ۰ دلار می‌رسد؟ ۳ سیگنال مهم که بیت‌کوین باز خواهد گشت

نشانه های بازگشت بیت کوین به روند صعودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین در حال تجربه پایین‌ترین سطوح خود در چند سال اخیر است و منتقدان این رمزارز اعتقاد دارند که بیت‌کوین سرانجام به ۰ دلار خواهد رسید، اما نشانه های بازگشت بیت کوین به روند صعودی همچنان در بازار دیده می‌شوند. در ادامه به این نشانه‌ها خواهیم پرداخت.

افرادی که از بیت‌کوین متنفرند، خود را برای انحلال کلی آن آماده کرده‌اند، اما داده‌های بلاک‌چینی و برخی شاخص‌ها نشان می‌دهند که محدوده قیمت فعلی بیت‌کوین می‌تواند یک منطقه عالی برای خرید این ارز دیجیتال باشد.

چند روز گذشته واقعاً برای سرمایه گذاران دردناک بود، چرا که قیمت بیت‌کوین (BTC) به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ یعنی ۱۷,۶۰۰ دلار سقوط کرد، اما حال برخی شاخص‌ها و نشانه‌ها خبر از بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی می‌دهند.

۱- خرید در سطوح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای

طبق نمودار زیر که توسط تحلیلگر بازار، Rekt Capital ارسال شده، یکی از معیارهایی که از لحاظ تاریخی به عنوان یک سطح حمایتی قوی بیت‌کوین عمل کرده، میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای آن (MA) است.

نشانه های بازگشت بیت کوین به روند صعودی

همان طور که نقاط سبز دایره رنگ نشان می‌دهند، همیشه با رسیدن بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح، خریداران وارد عمل می‌شوند و اقدام به خرید می‌کنند تا قیمت را بالا ببرند.

در بیشتر مواقع، قیمت بیت‌کوین تمایل داشته که برای مدت کوتاهی زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای قرار داشته باشد و سپس به آرامی به بالای ۲۰۰-MA بازگردد تا یک روند صعودی جدید آغاز شود.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای سقوط کرده و معامله می‌شود. تاریخچه قیمت نشان می‌دهد که قیمت به زیر این سطح سقوط نخواهد کرد و پایین‌تر از آن نخواهد آمد.

۲- سطوح حمایتی چند ساله همچنان برقرار هستند

نشانه های بازگشت بیت کوین به روند صعودی

علاوه بر پشتیبانی ارائه شده توسط MA 200 هفته‌ای، چندین سطح قیمتی از گذشته تا به اکنون به عنوان سطوح حمایتی قوی عمل کرده‌اند. آخرین باری که بیت‌کوین زیر ۲۴۰۰۰ دلار رسید، دسامبر ۲۰۲۰ بود.

سپس سطح ۲۱,۹۰۰ دلار به عنوان سطح حمایت عمل کرد و موجب شد تا بیت‌کوین به ۴۱,۰۰۰ دلار نیز جهش کند.

۳- MVRV زمان شروع انباشتگی را نشان می‌دهد

یکی از معیارهای دیگری که نشان می‌دهد بیت‌کوین ممکن است به مرحله انباشت بهینه نزدیک شده باشد، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) است که در حال حاضر روی ۰/۹۶۹ قرار دارد.

نشانه های بازگشت بیت کوین به روند صعودی

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شاخص MVRV برای بیت‌کوین در طول چهار سال گذشته بیشتر زمان را بالای یک سطح خاص سپری کرده است.

افت مختصری که در مارس ۲۰۲۰ رخ داد، باعث شد که امتیاز MVRV به ۰/۸۵ برسد و برای یک دوره تقریباً هفت روزه زیر ۱ باقی بماند، در حالی که بازار نزولی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ موجب شده بود که این متریک به پایین‌ترین سطح یعنی ۰/۶۹۹۲ برسد.

حال داده‌های موجود نشان می‌دهند که بیت‌کوین دیگر بیشتر از این شاهد افت قیمت نخواهد بود و بعید است که مدت زمان زیادی در پایین‌ترین سطح قیمتی فعلی باقی بماند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.