شبکه سولانا برای پنجمین بار در سال جاری از کار افتاد و متوقف شد

متوقف شدن شبکه سولانا و افت قیمت توکن آن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

متوقف شدن شبکه سولانا و افت قیمت توکن آن باعث نگرانی کاربران این بلاک‌چین بزرگ شد. این توقف، پنجمین خاموشی شبکه سولانا در سال ۲۰۲۲ بود و دلیل آن وجود یک باگ در شبکه بیان شده است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

متوقف شدن شبکه سولانا و افت قیمت توکن آن

سولانا پنجمین خاموشی خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد. دلیل خاموشی رخ داده، وجود یک باگ اعلام شده. امسال شبکه Solana شروع خوبی نداشت، به طوری که در یک سال اخیر، ۷ بار دچار قطعی کامل و جزئی شده است.

توقف شبکه سولانا در روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۵۵ UTC شروع شد و حدود چهار ساعت و نیم طول کشید و اپراتورهای اعتبارسنجی توانستند شبکه اصلی را در حدود ساعت ۲۱:۰۰ UTC دوباره راه‌اندازی کنند.

متوقف شدن شبکه سولانا و افت قیمت توکن آن

طبق گفته آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه سولانا، این بار قطعی شبکه سولانا به دلیل وجود باگی در نحوه پردازش نوعی تراکنش خاص (durable nonce transactions) که برای موارد استفاده آفلاین از شبکه طراحی شده بود به وجود آمده است.

“Durable transaction nonce” به مکانیزمی اشاره دارد که بر اساس اسناد رسمی سولانا به طول عمر هش بلوک تراکنش، می‌پردازد. یک باگ در این ویژگی باعث شد تا بلوک‌ها، خروجی‌های متفاوتی تولید کنند که منجر به توقف شبکه شد. شبکه با غیرفعال شدن این ویژگی مجدداً راه‌اندازی شد و یاکوونکو اضافه کرد که باگ به وجود آمده در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

ران نوینر معامله‌گر CNBC و مدیر عامل Onchain Capital در این باره توییت کرد:

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه سولانا

به گفته CoinGecko، قیمت SOL به دلیل توقف اخیرش به شدت کاهش یافت و در ۱۲ ساعت گذشته تقریباً ۱۴٪ افت کرد و به زیر ۴۰ دلار رسید. توکن اصلی شبکه اکنون ۸۵ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود یعنی ۲۶۰ دلار معامله می‌شود.

ران نوینر معامله‌گر CNBC و مدیر عامل Onchain Capital

به گزارش uptime tracker، سولانا، که اغلب به عنوان «قاتل اتریوم» شناخته می‌شود، حداقل هفت بار از سپتامبر ۲۰۲۱ به طور کامل یا جزئی متوقف شده است.

منبع: cointelegraph

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.