بروزرسانی قراردادهای هوشمند Opensea متوقف شد!

توقف بروزرسانی اوپن‌سی به‌دلیل حملات فیشینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: دیروز بازار اوپن‌سی، خبر از بروزرسانی قراردادهای هوشمند خود داد و از کاربران خواست تا طی یک هفته، NFTهای لیست شده در این بازار را به قرارداد هوشمند جدیدی منتقل کنند. اما پس از مدتی این بروزرسانی متوقف شد. توقف بروزرسانی اوپن‌سی به‌دلیل حملات فیشینگ بود که پس از اعلام توسط هکرها انجام شد.

توقف بروزرسانی اوپن‌سی به‌دلیل حملات فیشینگ

دیروز بازار اوپن‌سی، خبر از بروزرسانی قراردادهای هوشمند خود داد و از کاربران خواست تا طی یک هفته، NFTهای لیست شده در این بازار را به قرارداد هوشمند جدیدی منتقل کنند.

با توجه به گزارشات Cointelegraph، بعد از گذشت چند ساعت از اعلام بروزرسانی برنامه ریزی شده و مدت زمان یک هفته‌ای برای حذف NFTهای غیرفعال، کاربران این بازار قربانی حمله فیشینگ شدند.

کم بودن مدت زمان برای حذف NFTهای غیرفعال فرصتی را برای هکرها به وجود آورد. به طوری که پس از گذشت چند ساعت از اعلام بروزرسانی اوپن‌سی، گزارش‌هایی متعددی در رابطه با هجوم هکرها به NFTهای کاربران دریافت شد.

توقف بروزرسانی اوپن‌سی به‌دلیل حملات فیشینگ

بررسی‌های بیشتر نشان داد که هکرها در حملات فیشینگ از طریق ایمیل اقدام به سرقت NFTها قبل از انتقال به قراردادهای هوشمند جدید کرده‌اند. هکرها با استفاده از این ایمیل‌ها یک درخواست انتقال NFT به قرارداد هوشمند را برای کاربران ارسال کرده و زمانی که کاربر اجازه انتقال را می‌داد، NFT به حساب مهاجمان منتقل می‌شد.

توقیف بروزرسانی اوپن‌سی

بعد از این حمله، به کاربران بازار اوپن‌سی هشدار داده شد تا کلیه مجوزها در رابطه با انتقال به قرارداد هوشمند جدید را لغو کنند.

حملات فیشینگ به بازار اوپن‌سی

دوین فینرز (Devin Finrez)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اوپن‌سی، حمله فیشینگ را تایید و بیان کرد که ۳۲  کاربر NFTهای خود را از دست داده‌اند.

با اینکه هنوز علت این حملات مشخص نشده، شرکت پک شیلد معتقد است که نشت اطلاعات کاربران از جمله ایمیل آن‌ها منجر به بروز این حمله شده است. فینرز بیان کرد:

اگر نگران هستید و می‌خواهید از دارایی‌های خود محافظت کنید، می‌توانید دسترسی به مجموعه NFT را تایید نکنید.

به نظر می‌رسد، NFTها تبدیل به ابزاری برای فرار مالیات شده‌اند. اداره مالیات انگلستان به تازگی سه توکن NFT مرتبط با کلاهبرداری مشکوک به فرار مالیاتی  توقیف کرده است.

منبع خبر: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.