طبق گفته‌ی دانیل سستگالی، پروژه‌ی دیفای Wonderland متوقف خواهد شد!

توقف پروژه‌ی دیفای Wonderland
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: پروژه‌ی دیفای Wonderland که یکی از پروژه‌های بحث برانگیز حوزه مالی غیر متمرکز است، طبق گفته‌ی دانیل سستگالی (Daniele Sestagalli) مدیر عامل پروژه متوقف خواهد شد. توقف پروژه‌ی دیفای Wonderland به دلیل وجود برخی مشکلات به رای گذاشته شد که ۵۵ درصد مخالف توقف پروژه و ۴۵ درصد اعضای جامعه آن خواهان توقف پروژه بودند.

یکی از بنیانگذاران پروژه مالی غیرمتمرکز Wonderland (سرزمین عجایب) در حال آماده سازی پیش زمینه‌ها برای توقف پروژه بعد از تصمیم گیری نهایی است. ۳۰ ژانویه بود که دانیل سستگالی، یکی از بنیان گذاران پلتفرم و مدیر عامل فعلی آن در توییتی اعلام کرد که Wonderland به عنوان یک کلون مبتنی بر Avalanche متوقف خواهد شد.

رای گیری برای توقف و یا عدم توقف پروژه پس از آن صورت گرفت که سستگالی از مایکل پاترین، شریک سابق خود و رئیس خزانه داری پروژه درخواست کرد تا از سمت خود کناره گیری کند. مایکل پاترین که تا به حال چندین بار نام خود را تغییر داده، مشخص شد که یکی از بنیان گذاران صرافی تعطیل شده‌ی QuadrigaCX است.

وی قبلا به دلیل برخی جرایم و کلاهبرداری از کاربران در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ به ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود.

توقف پروژه‌ی دیفای Wonderland

رای گیری برای توقف پروژه‌ی Wonderland:

دانیل سستگالی، یکی از بنیان گذاران پلتفرم و مدیر عامل فعلی آن قصد دارد تا تصمیم گیری در مورد توقف پروژه را به عهده‌ی جامعه‌ی کاربران گذاشته است. در رای گیری صورت گرفته، ۵۵ درصد کاربران رای به نجات پروژه و ۴۵ درصد رای به توقف پروژه دادند.

پس از این رای گیری، سستاگالی در یک پست توییتری اشاره کرد که جامعه به وضوح تقسیم شده است. تصمیم برای متوقف کردن فعالیت Wonderland انتقادهایی را برانگیخت، زیرا افرادی که طرفدار نجات این پروژه بودند، برتری قابل توجهی نسبت به گروه دیگر داشتند.

کاربران همچنین پیشنهاداتی را ارائه کردند تا از توقف پروژه جلوگیری کنند. یکی از پیشنهادات، ادغام Wonderland و Abracadabra (یکی از پروتکل وام دهی DeFi) بود.

بعد از انتشار این اخبار، قیمت توکن Wonderland (TIME) به میزان ۱۰/۴۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت. ارزش توکن TIME در مجموع بیش از ۹۷ درصد از بالاترین رکورد خود افت پیدا کرده است. Wonderland به عنوان یک کلون مبتنی بر Avalanche از پروتکل ارزی OlympusDAO راه اندازی شده بود و اعضای جامعه خود را «قورباغه» می‌نامد.

تاثیر کاهش قیمت Wonderland در لونا:

استیبل‌کوین لونا به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی Wonderland دچار نوسان شد و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش قیمت پیدا کرد.

در همین حال، توکن بومی Wonderland نیز نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کرده و ۹۶ درصد نسبت به بالاترین رکورد خود در ۷ نوامبر که کمی بیش از ۱۰ هزار دلار بود، کاهش داشته است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.