بیت کوین در تلاش برای متوقف کردن روند نزولی و اوج گیری دوباره (تحلیل روند بیت‌کوین در هفته اخیر)

بیت کوین در تلاش برای توقف روند نزولی و افزایش قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۰

مدتی است که بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی پیدا کرده و نتوانسته به رکوردهای قیمتی که قبلا ثبت کرده بود، برسد. این ارز دیجیتال در تلاش است که به بالای قیمت  ۴۵,۵۰۰ دلار رسیده و و روند نزولی فعلی را بشکند. توقف روند نزولی بیت کوین می‌تواند روی بسیاری از آلت‌کوین‌های بازار نیز تاثیر گذار باشد. با بیتستان همراه باشید تا روند بیت‌کوین در هفته اخیر را مورد بررسی قرار دهیم.

بیت کوین (BTC) روند نزولی خود را متوقف کرده و در تلاش است تا بتوانید رکوردهای قیمتی خود را دوباره پس بگیرد. با این حال، برخی از معامله‌گران از فروش زیاد بیت‌کوین می‌ترسند.

چارلز ادواردز، مدیر عامل Capriole گفته است که بدترین سقوط بیت کوین، زمانی که هزینه تولید و استخراج هر واحد BTC، فاصله بسیار کمی با قیمت هر واحد داشت و ماینرهای زیادی از کار افتادند، صورت گرفته است.

بیت کوین در تلاش برای توقف روند نزولی و افزایش قیمت

در حال حاضر، هزینه تولید هر واحد بیت‌کوین، ۳۴,۰۰۰ دلار عنوان شده که فاصله کمی با قیمت فعلی دارد. جالب است بدانید که با آشفته بودن بازار ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به نوسانات موجود توجهی نکرده‌اند.

گزارش اخیر DappRadar نشان می‌دهد که معاملات NFT در ده روز اول سال ۲۰۲۲، ۱۱/۹۰ میلیارد دلار بود که در مقایسه با ارزش معاملاتی ۱۰/۷ میلیارد دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، رشد داشته است.

اما آیا بیت‌کوین می‌تواند به بهبود روند کنونی خود ادامه دهد و موجب افزایش قیمت آلت‌کوین‌ها شود؟

تلاش بیت کوین برای متوقف کردن روند نزولی و رشد دوباره:

گاوها در چند روز گذشته تلاش کردند بیت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۴,۴۱۵ دلار) برسانند.

بیت کوین در تلاش برای توقف روند نزولی و افزایش قیمت

اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و حفظ کنند، این مورد می‌تواند یک نشانه برای تغییر احتمالی روند فعلی باشد. در این شرایط، قیمت BTC خواهد توانست به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷,۹۸۷ دلار) نیز برسد. رسیدن قیمت به بالاتر از این مقاومت می‌تواند مسیر را برای رسیدن ارزش BTC تا ۵۲,۰۸۸ دلار باز کند.

برخلاف این فرض، بالاتر نرفتن قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشانه‌ای است که به ما می‌گوید، احساسات منفی هنوز در بازار وجود دارد و معامله‌گران ارزهای خود را می‌فروشند. در این شرایط، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایتی ۳۹,۶۰۰ دلار بکشند. با موفقیت آمیز بودن این ماموریت، روند نزولی قیمت بیت‌کوین دوباره شدت خواهد گرفت.

بیت کوین در تلاش برای توقف روند نزولی و افزایش قیمت

میانگین متحرک‌های نمایی و ساده، صاف شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از نقطه میانی نمودار ۴ ساعته قرار دارد. در این شرایط، قیمت بیت‌کوین بین ۳۹,۶۰۰ تا ۴۵,۴۵۶ دلار باقی خواهد ماند.

شکسته شدن و تثبیت قیمت در بالای ۴۵,۴۵۶ دلار می‌تواند شرایط را به نفع گاوها تغییر دهد و نشان دهنده شروع روند صعودی احتمالی برای رسیدن به ۵۲,۰۸۸ دلار باشد. در مقابل، اگر قیمت به زیر ۳۹,۶۰۰ دلار برسد و تثبیت شود، احتمالا از سرگیری روند نزولی شدت خواهد یافت.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.