فروش ۹۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین توسط تسلا موجب افت بازار کریپتو شد

فروش ۹۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: کمپانی تسلا به تازگی ۷۵ درصد از ذخایر بیت‌کوین خود را فروخته است که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار ارزش داشت. این فروش موجب شد تا قیمت رمزارزهایی مثل اتریوم، بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین دیگر تحت تاثیر قرار بگیرد و افت کند. در ادامه جزئیات دقیقی از فروش ۹۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا و تاثیر آن بر بازار در اختیارتان قرار خواهیم داد.

فروش ۹۰۰ میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا و تاثیر آن بر بازار

بیت‌کوین پس از صعود به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار، تحت تاثیر فروش ۹۳۶ میلیون دلار بیت‌کوین توسط تسلا قرار گرفت و دچار نوسانات قیمتی شد. ایلان ماسک، رئیس تسلا تاکید کرد که:

این (فروش ۹۳۶ میلیون بیت‌کوین) نباید به عنوان حکمی در مورد این ارز دیجیتال تلقی شود. تسلا بیت‌کوین‌های خود را فروخت، چون مطمئن نبود که قرنطینه‌های کووید در چین چه زمانی کاهش می‌یابد و برای شرکت مهم بود که نقدینگی خود را افزایش دهد.

ماسک همچنین در مصاحبه‌ای تلفنی گفته است:

ما مطمئناً آماده افزایش ذخایر بیت‌کوین خود در آینده هستیم.

با تمام این وجود، بازار کریپتو دوباره تحت تاثیر اقدام تسلا قرار گرفت و افت کرد. BTC در حال حاضر نزدیک به ۲۲,۸۰۰ دلار معامله می‌شود و تقریباً ۳٪ در یک روز کاهش یافته است.

اکثر آلت‌کوین‌های اصلی نیز در حال اصلاح قیمت هستند. اتریوم تقریباً ۵ درصد کاهش یافته و به زیر منطقه ۱,۵۰۰ دلار سقوط کرده است. XRP نیز در نزدیکی سطح ۰/۳۵ دلار معامله می‌شود. ADA هم تقریباً ۹ درصد کاهش یافته و به زیر سطح حمایتی ۰/۵۰ دلار سقوط کرده است.

وضعیت دیگر آلت‌کوین‌های بازار

بسیاری از آلت‌کوین‌های بازار در منطقه قرمز قرار دارند، از جمله این رمزارزها می‌توان به DOT ،MATIC ،AVAX ،SHIB ،TRX ،UNI ،CRO ،LINK ،ETC ،XLM ،ALGO ،BCH و VET اشاره کرد.

در میان تمام آلت‌کوین‌ها، MATIC بدترین عملکرد را داشته، چرا که حدود ۱۴ درصد کاهش یافته و به سطح ۰/۸۰ دلار نزدیک شده است.

منبع: cryptonews

بیت کوین اتریوم ریپل
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.