رئیس‌کل بانک مرکزی: آزمایش ارز دیجیتال ملی ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد

آزمایش ارز دیجیتال ملی ایران تا چند ماه دیگر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی خبر از آزمایش ارز دیجیتال ملی ایران تا چند ماه دیگر داد. این دوره‌ی آزمایشی به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت. در ضمن این دوره آزمایشی تنها در برخی از مناطق کشور آغاز خواهد شد.

آزمایش ارز دیجیتال ملی ایران تا چند ماه دیگر

علی صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت که تا چند ماه آینده پروژه ارز دیجیتال ملی ایران وارد فاز آزمایشی خواهد شد. به گفته‌ی رئیس بانک مرکزی، طول این دوره آزمایشی ۶ ماه خواهد بود.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی کشور، صالح آبادی در جریان جلسه همفکری رئیس‌کل بانک مرکزی با صاحب‌نظران و اساتید حوزه اقتصاد با محوریت رمزپول بانک مرکزی گفت:

موضوع رمزپول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده، لیکن در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.

علی صالح آبادی ضمن اشاره به این که اولویت سازمان در حال حاضر اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه‌گانه است، افزود:

لیکن موضوعات مهم که اکنون در سطح جهان نیز مطرح است، از جمله رمز پول ملی، از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است و در همین راستا طی ماه‌های آتی شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.

رئیس شورای پول و اعتبار نیز با تأکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه گفت:

در کنار عملیاتی کردن این طرح به صورت آزمایشی حتماً باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام گیرد.

صالح آبادی اشاره کرد که طول مدت این دوره آزمایشی ۶ ماه خواهد بود:

بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.

منبع: arzdigital

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.