قانون ۱۵ درصد مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در تایلند به حالت تعلیق درآمد!

تعلیق قانون ۱۵ درصد مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در تایلند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: به دلیل افزایش تعداد کاربران تایلندی فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، دولت تایلند قصد داشت که با تنظیم قوانینی مثل قانون اخذ مالیات بر دارایی‌های دیجیتال، کاربران را در این صنعت مدیریت کند؛ اما اخبار منتشر شده، خبر از تعلیق قانون ۱۵ درصد مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در تایلند می‌دهند. دلیل اصلی تعلیق قانون مالیاتی جدید، فشار عمومی کاربران ارزهای دیجیتال اعلام شده است.

تایلند تصمیم گرفته بود تا قانون ۱۵ درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال را اجرایی کند. در این حالت، افراد باید ۱۵ درصد از درآمد و سودی که در صنعت ارزهای دیجیتال و معامله رمزارزها به دست می‌آوردند را به عنوان مالیات در اختیار دولت قرار می‌دادند. این طرح در اوایل سال جاری ارائه شد که مخالفان زیادی نیز داشت.

بنا به گزارش فایننشال تایمز در پی این اعتراضات و مخالفت‌ها، قانون ۱۵ درصد مالیات بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال دیگر اجرایی نخواهد شد.

اداره درآمد تایلند پس از مشاهده افزایش قابل توجه اندازه و ارزش بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱، قصد داشت نظارت بر معاملات ارزهای دیجیتال را تشدید کند.

وزارت دارایی تایلند برای اولین بار در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد از بازار کریپتو مالیات بگیرد، اما این امر در واقعیت بسیار دشوار تلقی می‌شد. برای مثال، مشخص نبود که آیا این مالیات از گزارش‌های سالانه اخذ می‌شود یا اینکه دولت صرافی‌ها را مجبور خواهد کرد مالیات را در مبدا از سود کاربران کسر کند.

اقدامات کشورهای دیگر برای تعیین قوانین مالیاتی حوزه‌ی رمزارزها:

تنها تایلند نیست که به فکر اخذ مالیات از کاربران حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است. کشورهای دیگر من جمله کره جنوبی نیز تدابیری را برای اخذ مالیات از کاربران و معامله‌گران رمزارزها اندیشیده‌اند.

اما در این کشورها نیز قوانین مربوط به اخذ مالیات از کاربران حوزه‌ی رمزارزها مخالفان زیادی دارد، به طوری که کره جنوبی اجرایی شدن این قانون را به سال ۲۰۲۳ موکول کرده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.