تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بازار در هفته پیش رو

تحلیل قیمت رمزارزها در هفته آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

 

علی‌رغم روند نزولی‌ای که بیت کوین در روزهای گذشته داشته، به نظر می‌رسد که برترین رمزارز بازار، توانسته دوباره از زمین بلند شود و به زودی بتواند به روزهای اوج خود برگردد.

 

طبق گزارش هفتگی ارائه شده توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف، اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را بالای سطح مقاومت ۱۱/۵ هزار دلاری نگه دارند، این رمزارز می‌تواند وارد یک روند صعودی شود و به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ برسد.

 

قبل از پرداختن به تحلیل این هفته، به چند پیش‌بینی بلندمدت برای رمزارز بیت کوین نگاهی می‌اندازیم:

 

در سه سال گذشته، چندین بار طرحی مبنی بر راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس یا ETF برای بیت کوین، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شد که پذیرفته نشد. این طرح یکی از امید سرمایه‌گذاران برای افزایش قیمت بیت کوین بوده است.

 

صندوق‌های ETF، در واقع نوعی دارایی برای سرمایه‌گذاری هستند. دارندگانی که این سهام را خریداری می‌کنند، بدون نیاز به خریدن یک دارایی واقعی، به عنوان مثال طلا، می‌توانند در آن دارایی سرمایه‌گذاری کنند و در سود و ضررهای آن شریک باشند.

به گزارش روزنامه رمزارزی بلومبرگ (Bloomberg)، اگر جو بایدن (Joe Biden)، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شود، امیدمان به راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین بیشتر می‌شود. یکی از مزایای این طرح، افزایش شفافیت در قانون‌گذاری‌ها و در نتیجه جلب اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به ارزهای دیجیتال خواهد بود.

 

با این حال به گزارش بلومبرگ، حتی اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، مجدداً در انتخابات پیروز شود، بیت کوین وارد یک روند صعودی شده که به دلیل سیاست تسهیل کمی (quantitative easing) و افزایش بدهی به تولید ناخالص داخلی، تا دوره دوم ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت. 

نرخ رشد بیت کوین بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۱۴۰۰ درصد بوده است و حتی اگر ازین پس با نصف این سرعت رشد کند، تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

بنابراین پیش‌بینی‌های بلندمدت برای بیت کوین دلگرم کننده هستند و نمودارهای کوتاه مدت نیز روند خوبی را نشان می‌دهند. 

در ادامه روندِ پنج رمزارز برتر، که در کوتاه‌مدت و در روزهای پیش رو ممکن است بهتر از سایر رمزارزها عمل کنند را با هم مرور می‌کنیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

در تاریخ ۸ اکتبر (۱۷ مهر)، در الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) بیت کوین، یک برک‌اوت رخ داد که این موضوع توجه خریداران را به خود جلب کرد. آن‌ها با خرید گسترده باعث شدند که قیمت این رمزارز در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، به بالای مقاومت ۱۱,۱۷۸ دلار برسد.

با این حال خرس‌ها دست از تلاش برنداشته‌ و با فروش گسترده، دوباره قیمت را پایین آوردند، اما گاوها با خرید در نقاط پایین قیمتی، اجازه ندادند که بیت کوین به زیر سطح ۱۱,۱۷۸ دلار برسد. 

 

 

در حال حاضر شیب میانگین متحرکِ (moving averages) بیت کوین صعودی است و شاخص قدرت نسبی (relative strength) نیز بالای ۶۴ است؛ این موضوع نشان می‌دهد که روند این رمزارز صعودی است و در حال حاضر گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

اگر خریداران بتوانند این رمزارز را به بالای مقاومت بالاتر، یعنی ۱۱,۵۰۰ دلار برسانند، احتمالا تارگت بعدی قیمت بیت کوین، ۱۲,۰۰۰ دلار و سپس ۱۲,۴۶۰ دلار خواهد بود. 

با این حال اگر بیت کوین از سطح کنونی‌اش سقوط کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ( 20-day exponential moving average) یعنی ۱۰,۸۵۳ دلار برسد، این روند صعودی رخ نخواهد داد.

با مشاهده نمودار چهار ساعته این رمزارز، می‌توان فهمید که شیب میانگین متحرک صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد. احتمالا خریداران دوباره قیمت بیت کوین را به بالای ۱۱,۵۰۰ دلار برسانند و اگر موفق شوند شاهد یک روند صعودی خواهیم بود.

با این حال، اگر بیت کوین از سطح مقاومتِ بالاتر سقوط کند، ممکن است مدتی بین محدوده ۱۱,۴۶۸/۹۸ تا ۱۱,۱۷۸ دلار گیر بیفتد و در همین محدوده نوسان کند. پس از آن، اگر قیمت بیت کوین از سطح ۱۱,۱۷۸ دلار پایین‌تر بیاید شاهد یک روند نزولی خواهیم بود.

 تحلیل قیمت ریپل (XRP)

در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، خرس‌ها با تمام قوا سعی کردند که از سطح مقاومت ۰/۲۶ دلار حمایت کنند، اما در این کار موفق نشدند. خریداران با خرید در نقاط پایین قیمتی، سعی دارند که قیمت ریپل را به بالای ۰/۲۶ دلار برسانند. 

اگر رمزارز ریپل در بالای سطح ۰/۲۶ دلار، یک برک‌اوت انجام دهد، نمودارِ آن یک الگوی سر و شانه معکوس (inverse head and shoulders) را کامل خواهد کرد و تا سطح ۰/۳۰۰۲۸۸ دلار پیش خواهد رفت. همان‌طور که در نمودار هم قابل مشاهده است، شیب میانگین متحرک ریپل صعودی است و RSI نیز نزدیک به سطح ۶۰ است، بنابراین احتمالا این روند صعودی با تارگتی که گفته شد رخ خواهد داد.

با این حال، اگر ریپل سقوط کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش، یعنی ۰/۲۴۶ دلار برسد، خرس‌ها با شورت کردن (shorting)، می‌توانند قیمت این رمزارز را به ۰/۲۶ دلار برسانند.

در حال حاضر خرس‌ها، با تمام قوا سعی دارند که از سطح مقاومت ۰/۲۶ دلاری حمایت کنند، اما تاکنون موفق نشده‌اند که قیمت ریپل را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ برسانند و این موضوع نشان‌دهنده خرید گسترده در نقاط پایین قیمتی است.

با مشاهده نمودار می‌بینیم که شیب میانگین متحرک صعودی است و شاخص  RSI نیز نزدیک به ۶۰ است،  پس در کوتاه مدت روند به نفع گاوها خواهد بود.

اگر قیمت ریپل به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ برسد و خرس‌ها بتوانند آن را به زیر سطح حمایت ۰/۲۴ دلاری برسانند، این رمزارز وارد یک روند نزولی خواهد شد.

با این حال اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالای سطح ۰/۲۶ دلار برسانند، احتمالا شاهد یک روند صعودی با سطوح مقاومتی ۰/۲۶۶ دلار و سپس ۰/۲۸ دلار، برای این رمزارز خواهیم بود؛ اگر نمودار ریپل بتواند بالای خط گردن (neckline) باقی بماند، این روند صعودی ادامه خواهد داشت.

 

تحلیل قیمت آدا (ADA)

خرس‌ها، از ۷ تا ۹ اکتبر (۱۶ مهر تا ۱۸ مهر) تلاش کرده‌اند تا قیمت کاردانو را زیر سطح ۰/۰۹ دلار نگه دارند، اما در این کار شکست خورده‌اند. همین موضوع توجه خریداران را جلب کرد و آن‌ها با خرید گسترده باعث شدند قیمت آدا به بالای میانگین متحرک برسد.

 

در حال  حاضر شیب میانگین متحرک برای آدا صعودی است و شاخص RSI نیز نزدیک به سطح ۶۲ قرار دارد که این موضوع نشان می‌دهد خریداران دست برتر را در اختیار دارند. اگر گاوها، بتوانند آدا را به بالای خط گردن برسانند، تارگت بعدی این رمزارز، قیمت ۰/۱۳۳۱ دلار خواهد بود.

با این حال اگر نمودار آدا تغییر جهت دهد و به زیر میانگین متحرک برسد، این روند گاوی بی نتیجه خواهد ماند و این موضوع نشان می‌دهد که برک‌اوت بالای ۰/۱۰۴۰۴۴ دلار، یک تله برای گاوها بوده است.

این رمزارز از سطح  ۰/۱۰۴۰۴۴ دلار، یک جهش داشته که نشان‌دهنده خرید گسترده در نقاط پایین قیمتی است.

با این‌که گاوها تلاش می‌کنند آدا را به بالای خط گردن برسانند، خرس‌ها نیز سعی خواهند کرد تا آن را دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سطح  ۰/۱۰۴۰۴۴ دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند، آدا به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و تا زیر سطح ۰/۰۹ دلار، سقوط خواهد کرد.

با این وجود اگر آدا بتواند از سطح میانگین نمایی ۲۰ روزه‌اش یک جهش داشته باشد، وارد یک روند صعودی تا بالای خط گردن خواهد شد.

تحلیل قیمت مونرو (XMR)

شیب میانگین‌های متحرک مونرو صعودی است و شاخص RSI آن نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد و این رمزارز در حال حاضر در یک روند است. در روزهای آینده گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت مونرو را به بالای ۱۴۰ دلار و سپس ۱۵۰ دلار برسانند.

 

معمولا در یک روند صعودی قوی، اصلاحاتی رخ می‌دهد که یک تا سه روز طول می کشند. اگر مونرو نیز یک اصلاح قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (سطح ۱۰۵/۹۶ دلار) انجام دهد، گاوها این سطح پایین قیمتی را فرصتی مناسب برای خرید می‌بینند و اقدام به خرید می‌کنند. 

با این حال اگر مونرو از سطح  فعلی‌اش پایین‌تر بیاید و به زیر ۱۲۱/۴۲۷ دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر میانگین متحرک نمایی  ۲۰ روزه برسانند.

 

با مشاهده نمودار می‌بینیم که این رمزارز، یک الگوی مثلث افزایشی (ascending triangle pattern) تشکیل داده بود و با یک برک‌اوت بالای سطح ۱۱۳/۲۱۱ دلار، کامل شد. در حال حاضر خریداران سعی دارند که قیمت مونرو را بالای سطح ۱۲۱/۴۲۷ دلار نگه دارند و به نظر می‌رسد تارگت این روند افزایشی، قیمت ۱۳۲/۷۳۹ دلار باشد. 

اگر آن‌ها موفق شوند و بتوانند قیمت مونرو را بالای سطح ۱۲۱/۴۲۷ دلار نگه دارند، این سطح در روند بعدی، به عنوان یک سطح حمایتی عمل خواهد کرد. پس از آن حتی اگر قیمت باز هم سقوط کند، گاوها با خرید در نقاط پایین قیمتی آن را افزایش می‌دهند.

اگر مونرو بتواند از این سطح حمایتی یک جهش داشته باشد، احتمالا وارد یک روند صعودی خواهد شد.

تحلیل قیمت کازماس (ATOM)

رمزارز اتم در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، توانست خود را به بالای خط گردن الگوی سر و شانه معکوسی که تشکیل داده بود برساند. این برک‌اوت منجر به جلب توجه خریداران شد و آن‌ها باعث شدند تا قیمت کازماس دیروز ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر)، به بالای سطح مقاومتی ۵/۸۷۷ دلار برسد.

 

در حال حاضر کازماس می‌تواند وارد یک روند صعودی شود که ممکن است تا ۷/۴۰ دلار و سپس ۸/۸۷۷ دلار ادامه داشته باشد.

 با مشاهده نمودار می‌بینیم که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌ی رمزارز کازماس (۵/۱۷ دلار)، شروع به بالا رفتن کرده و شاخص RSI نیز وارد منطقه مثبت شده است که این موضوع احتمالا نشان می‌دهد رمزارز کازماس وارد یک روند صعودی شده است.

با این حال اگر کازماس از سطح فعلی‌اش سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت این رمزارز را به زیر خط گردن و شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه‌اش، برسانند. در صورتی که آن‌ها موفق شوند و قیمت به زیر سطح شانه‌ی سمت راست، یعنی ۴/۵۴۹ دلار سقوط کند، روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد و برک‌اوت اخیر با شکست مواجه خواهد شد.

با مشاهده نمودار چهار ساعته رمزارز کازماس، می‌بینیم که گاوها توانسته‌اند آن را تا بالای مقاومت بالای سر، یعنی ۵/۸۷۷ دلار برسانند که این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آغاز یک روند صعودی باشد. در حال حاضر شیب میانگین‌های متحرک کازماس صعودی است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد و گاوها دست برتر را در اختیار دارند.

با این حال اگر گاوها نتوانند از برک‌اوتی که کازماس در ری‌تست بعدی انجام خواهد داد، حمایت کنند، این روند صعودی بی نتیجه خواهد ماند و رسیدنِ کازماس به زیر خط گردن، اول سیگنال برای آغاز یک روند نزولی خواهد بود.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.