ترس شدید معامله گران با وجود تلاش بیت کوین برای بازگشت به روند صعودی

ترس شدید معامله گران با وجود افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: افت شدید قیمت بیت‌کوین موجب شده بود تا احساسات سرمایه‌گذاران در شاخص ترس و طمع، به سمت ترس تمایل پیدا کند؛ اما قیمت بیت‌کوین رو به بهبود است، ولی تاثیری در احساسات معامله‌گران نداشته، چرا که شاخص ترس و طمع امتیاز امتیاز ۲۵ (ترس شدید) را نشان می‌دهد. در ادامه به بررسی دلایل ترس شدید معامله گران با وجود افزایش قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

ترس شدید معامله گران با وجود افزایش قیمت بیت کوین

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، احساسات بازار ارزهای دیجیتال در محدوده «ترس شدید» باقی مانده است. برای تعیین احساسات سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در مورد وضعیت فعلی بازار، چندین عامل مانند نوسانات قیمت، پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و حجم معاملات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شاخص ترس و طمع زمانی که به زیر ۵۰ برسد، اصطلاحا گفته می‌شود که وارد قلمرو ترس شده است. این شاخص در حال حاضر امتیاز ۲۵ را نشان می‌دهد و بیان‌گر ترس شدید در بازار است.

ترس شدید معامله گران با وجود افزایش قیمت بیت کوین

احساسات بازار طی دو هفته شاهد تغییرات قابل توجهی بود، به طوری که در اواخر ماه مارس، این شاخص برای اولین بار در چهار ماه گذشته پس از اینکه بیت‌کوین به بالاترین قیمت (۴۸,۲۳۴ دلار) در سال ۲۰۲۲ رسید، در محدوده طمع قرار داشت.

در اوایل این هفته، بیت‌کوین برای اولین بار از ۱۶ مارس به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد، زیرا این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو ایالات متحده سیاست‌ها و قوانین دیگری را برای مقابله با تورم اتخاذ کند.

همین عوامل دست در دست هم دادند تا شاخص ترس و طمع دوباره بعد از مدت‌ها ترس شدید را نشان بدهد. درست است که در این وضعیت نیز برخی از کاربران اقدام به خرید ارز دیجیتال و معامله آن‌ها می‌کنند، اما همچنان این شاخص بهبودی را نشان نمی‌دهد.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.