ترون به عنوان سومین پلتفرم بزرگ دیفای انتخاب شد

ترون، سومین پلتفرم بزرگ دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۱

ترون، سومین پلتفرم بزرگ دیفای از نظر ارزش قفل شده، معرفی شده و از پروژه‌های دیگری مانند Solana ،Avalanche و Polygon که به ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند، پیشی گرفته است. این پروژه نزدیک به ۴٫۳ میلیارد دلار ارزش قفل شده دارد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

ترون، سومین پلتفرم بزرگ دیفای

اکنون ترون با ۴٫۳ میلیارد دلار ارزش قفل شده، سومین بلاک‌چین بزرگ در بین پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) است. این بلاک‌چین از پروژه‌های دیگری مانند Solana ،Avalanche و Polygon که به ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم قرار دارند، پیشی گرفته است.

در این رتبه‌بندی بر حسب ارزش قفل شده، ترون بعد از بایننس چین (BSC) قرار دارد.

ترون، سومین پلتفرم بزرگ دیفای

داده‌های ابزار تحلیلی DeFi Llama نشان می‌دهد، که در بلاک‌چین TRON، هشت پروژه وجود دارد که بیش از ۴٫۲۹ میلیارد دلار ارزش قفل شده دارند. همچنین این ابزار نشان داد که ارزش کل قفل شده در اکوسیستم TRON به بیش از ۴٫۳ میلیارد دلار می‌رسد.

ده‌های ابزار تحلیلی DeFi Llama

JustLend (JST)، یکی از پروژه‌های ترون، با ۴۲٫۰۶ درصد تسلط، ۱٫۸۱ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده دارد. پروژه‌های دیگر مانند SUNSwap و SUN.io در حال حاضر ۹۷۹٫۸ میلیون دلار و ۲۴۶٫۹۷ میلیون دلار از کل ارزش قفل شده را به خود اختصاص می‌دهند.

DeFi اتریوم با ۵۰٫۰۵ میلیارد دلار ارزش حفظ شده رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن BSC (BNB) قرار دارد که در حال حاضر، ارزش قفل شده‌ی ۷٫۱۹ میلیارد دلاری دارد.

Terra که قبلاً از نظر TVL مقام دوم را داشت، پس از فروپاشی اکوسیستم خود تا رتبه ۳۳ سقوط کرد. طی دو هفته از زمانی که TerraUSD (UST) پیوند خود را از دست داد، میلیاردها دلار از اکوسیستم Terra خارج شد و ضررهای قابل توجهی به سرمایه‌گذاران زد.

وجوه نگهداری شده در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بلاک‌چین Terra، بیش از ۲۹ میلیارد دلار بود که در ابتدای ماه به ۱۲۲ میلیون دلار ارزش قفل شده کاهش یافته است.

پروژه‌های DeFi به جای واسطه‌ها برای خدمات مالی مانند وام، تجارت و وام‌گیری، بر قراردادهای هوشمند متکی هستند.

ارزش کل قفل شده (TVL) به ارزش کلی دارایی‌های رمزنگاری سپرده شده در یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) اشاره دارد. همچنین به ارزش فعلی ارزهای رمزنگاری شده در یک استخر نقدینگی کریپتو اشاره دارد و این معیار برای اندازه‌گیری سلامت کلی بازار DeFi و بازدهی آن استفاده می‌شود.

TRON، بلاک‌چینی است که توسط کارآفرین جاستین سان، در سال ۲۰۱۷ برای رقابت با اتریوم تأسیس شد و استیبل‌کوین الگوریتمی خود را به نام USD غیرمتمرکز (USDD) در اوایل ماه می منتشر کرد.

استیبل‌کوین‌های الگوریتمی توسط یک مکانیسم تشویقی از پیش برنامه‌ریزی شده یا «الگوریتمی» به دلار آمریکا متصل می‌شوند.

منبع: u.today

ترون
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.