داور ترکیه‌ای در دربی استانبول از سکه ای با نشان بیت کوین استفاده کرد

پرتاب سکه ای با نشان بیت کوین توسط داور دربی استانبول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

پس از پرتاب سکه ای با نشان بیت کوین توسط داور دربی استانبول مقامات فدراسیون فوتبال ترکیه تحقیقات خود را درباره‌ی این قضیه آغاز کردند. تصمیم داور ترکیه‌ای برای پرتاب سکه‌ی بیت‌کوین، قبل از شروع بازی بین بشیکتاش و فنرباغچه در ترکیه جنجال به پا کرد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

پرتاب سکه ای با نشان بیت کوین توسط داور دربی استانبول

مقامات فدراسیون فوتبال این کشور در تلاش هستند تا مشخص کنند که چرا این داور از یک سکه رمزنگاری برای این مراسم استفاده کرده بود، در حالی که باید از لیر ترکیه برای این کار استفاده می‌شد.

روزنامه ترکیه‌ای Hürriyet، در مقاله‌ی خود درباره این رویداد ورزشی نوشت:

آخرین جدال بین باشگاه‌های بزرگ فوتبال استانبول، بشیکتاش و فنرباغچه، با تساوی 1-1 به پایان رسید، اما خود این بازی نبود که بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کرد. عکس‌های منتشر شده از داور که از سکه‌ی بیت‌کوین در آغاز مراسم استفاده می‌کند بیشتر بولد شده

فدراسیون فوتبال ترکیه (TFF) اکنون در حال بررسی پرونده‌ی این داور متخلف است. طبق قوانین این فدراسیون، داوران فقط مجاز به استفاده از سکه لیر ترکیه و یا سکه مخصوص داور هستند که یک طرف آن تیرک دروازه و طرف دیگر توپ را نشان می‌دهد.

تانیرلی همکار خود را متهم به بدنام کردن شهرت این حرفه کرد و امیدوار است تا تحقیقات نیت واقعی این داور متخلف را روشن کند و اعلام کرد که کاردشلر ممکن است به خاطر تخلف خود مجازات شود. این داور پیشکسوت در خصوص این حادثه عنوان کرد:

این حرکت از روی فراموشی نیست و کاملا برنامه‌ریزی شده و من واقعا نمی‌توانم درک کنم که چرا یک داور با تجربه همچنین تخلفی را انجام داده است.

در بیانیه‌ای به نقل از خبرگزاری آنادولو (Anadolu)، TFF اعلام کرد که کاردشلر بدون اطلاع یا تایید فدراسیون یا کمیته مرکزی داوران ترکیه از سکه‌ی بیت‌کوین استفاده کرده است.

کاردشلر 34 ساله، که داور دارای مجوز فیفا است، مظنون به امضای قرارداد با یک پلتفرم ارزهای دیجیتال بدون تأیید نهادهای حاکم است.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که مراسم آغاز دربی بشیکتاش – فنرباغچه توسط بسیاری از سایت‌های ورزشی جهانی نیز پوشش داده شده است و مفسران احتمال می‌دهند که علاوه بر فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال و یوفا)، اتحادیه‌ی فوتبال اروپا نیز ممکن است درگیر این قضیه شود.

منبع: bitcoin.com

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.