توافقنامه امارات برای حمایت از تجارت رمزنگاری شده

توافقنامه امارات برای حمایت از تجارت رمزنگاری شده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۴۰۰

در زمانی که دولت چین، ممنوع شدن رمزارزها در کشور را اعلام کرد، بسیاری از کشورهای جهان روز به روز شرایط خود را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ورود رمزارزها به داخل معاملات تجاری آماده می‌کنند. یکی از این کشورها که در حال آماده سازی زیر ساخت برای ورود رمزارزها است، امارات نام دارد. اخیرا توافقنامه امارات برای حمایت از تجارت رمزنگاری شده در بسیاری از مطبوعات بر سر زبان‌ها افتاده است که در این خبر از بیتستان قصد داریم به آن بپردازیم.

پذیرش رمزارزها در خاورمیانه بیشتر از گذشته رواج یافته و چارچوب‌های قانونی برای پشتیبانی از خدمات مالی مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده در حال رشد است.

به تازگی سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات متحده عربی موافقت نامه‌ای را با مرکز تجارت جهانی دبی (DWTCA) امضا کرده که هدف این توافقنامه، حمایت از تجارت ارزهای رمزنگاری شده در منطقه آزاد اقتصادی DWTCA است. این خبر در روز چهارشنبه توسط خبرگزاری امارات (WAM) گزارش داده شد، اما امروز به صورت رسمی توسط سران این کشور علنی گشت.

جزئیات توافقنامه امارات برای حمایت از تجارت رمزنگاری شده:

این توافقنامه چارچوبی را ایجاد می‌کند که به DWTCA اجازه می‌دهد تا مجوزها و اجازه نامه‌های لازم برای انجام فعالیت‌های مالی مربوط به حوزه ارزهای رمزنگاری شده را صادر کند.

به عنوان بخشی از این توافقنامه، SCA بر فعالیت‌های عمده مرتبط با رمزنگاری نظارت خواهد کرد. این نظارت شامل عرضه، خرید، فروش و فهرست بندی معاملات ارزهای رمزنگاری شده خواهد بود.

دکتر مریم السعودی (Maryam Al Suwaidi) یکی از عاملان اصلی این توافق نامه اظهار داشت:

« SCA مسئول نظارت کامل بر عرضه، انتشار، معامله و فهرست دارایی‌های رمزنگاری شده خواهد بود و مجوز فعالیت‌های مالی مربوط به این حوزه در محدوده منطقه آزاد DWTCA را صادر خواهد کرد »

پذیرش ارزهای رمزنگاری شده در امارات متحده عربی:

امارات متحده عربی در تلاش است که در فناوری بلاک چین پیشگام شود، از این رو استراتژی بلاک چین ۲۰۲۱ را راه اندازی کرده. با این استراتژی، ۵۰ درصد از معاملات دولتی در بستر فناوری بلاک چین تا سال انجام خواهد گرفت. برای دستیابی به این مهم، مقررات مربوط به استفاده از دارایی‌های رمزنگاری بازبینی و اصلاح شده‌اند.

منبع: bitcoinist

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.