با شدت گرفتن حمله روسیه به اوکراین، حجم مبادلات بیت‌کوین در این کشور، ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد!

افزایش حجم مبادلات بیت کوین در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: صرافی ارز دیجیتال Kuna یکی از صرافی‌های قدیمی و بومی کشور اوکراین است. این صرافی در یک بررسی بلند مدت، گزارشی مبنی بر افزایش حجم مبادلات بیت کوین در اوکراین را منتشر ساخت. چرا که در پی حمله نظامی روسیه به این کشور، مردم برای جلوگیری از ضررهای مالی، اقدام به خرید و معامله بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها می‌کنند.

Kuna، یک صرافی ارز دیجیتال بومی در کشور اوکراین است. داده‌های منتشر شده از سمت این صرافی نشان می‌دهند که حجم مبادلات بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های اصلی بازار پس از حمله ارتش روسیه به این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

با توجه به داده‌های منابع معتبری همچون CoinGecko، در ۲۴ فوریه، حجم مبادلات در Kuna تقریبا سه برابر شد و به بیش از ۴ میلیون دلار رسید.

با حمله روسیه به کشور اوکراین، ارزهای ملی هر دو کشور تغییرات و نوسانات زیادی در قیمتشان تجربه کردند. مثلا روبل روسیه افت محسوسی داشت، اما گریونا اوکراین به شدت افت کرد و در مقابل دلار آمریکا، به پایین‌ترین سطح در طول تاریخ است.

از زمانی که اوکراین بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کرد، علاقه مردم به استفاده از رمزارزها بسیار افزایش یافت، چرا که گزینه مناسب و پربازده‌تری برایشان محسوب می‌شد. این علاقه در یک صرافی مثل Kuna بسیار ملموس‌تر بود، چرا که حجم تراکنش‌های صورت گرفته داخل این صرافی در ۲۱ فوریه کمتر از ۱ میلیون دلار بود، اما سه روز بعد به بیش از ۴ میلیون دلار رسید.

افزایش حجم مبادلات بیت کوین در اوکراین

محدودیت بانک مرکزی اوکراین در استفاده از واحد پول ملی برای خرید ارز دیجیتال:

روز چهارشنبه، بانک ملی اوکراین شروع به محدود کردن میزان برداشت وجوه نقد کرد، به طوری که کاربران از این پس تنها می‌توانند ۱۰۰,۰۰۰ UAH (3353 دلار) در روز پول جا به جا کنند، همچنین حق ندارند که از این پول برای خرید ارزهای بین‌المللی و دیجیتالی (در مقادیر بسیار زیاد) استفاده کنند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.