بانک مرکزی روسیه: اوکراین در تلاش است تا از دسترسی روسیه به رمزارزها جلوگیری کند

اوکراین در تلاش برای جلوگیری از دسترسی روسیه به رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

 اوکراین در تلاش برای جلوگیری از دسترسی روسیه به رمزارزها است. در همین حین به نظر می‌رسد کشورهای دیگری نیز مشتاق به مسدود شدن دسترسی این کشور به رمزارزها هستند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

اوکراین در تلاش است تا از دسترسی روسیه به رمزارزها جلوگیری کند. البته به نظر می‌رسید تنها اوکراین نیست که خواستار جلوگیری از دسترسی به کریپتو در روسیه است.

به دنبال افزایش تنش‌ها و بالا گرفتن جنگ بین روسیه و اوکراین، کشور اوکراین خواستار مسدودیت کامل دارایی‌های رمزنگاری کاربران معمولی روس است.

بسیاری از متحدان اروپایی اوکراین نیز، نگرانی خود را درباره‌ی استفاده روسیه از رمزارز برای دور زدن تحریم‌های غرب، اعلام کردند.

بزرگترین حامی مسدود شدن رمزارز در روسیه خود این کشور است

با تمام این گفته‌ها به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین حامیان منع دسترسی روس‌ها و موسسات مالی روسی به ارزهای دیجیتال در واقع بانک مرکزی خود این کشور یا CBR است.

خبرگزاری محلی tass.ru روز پنجشنبه گزارش داد که CBR همچنان به موضع خود مبنی بر ممنوعیت صدور، استخراج و گردش ارزهای دیجیتال در روسیه پایبند است.

یکی از مسئولین CBR نیز در این باره اعلام کرد که:

بانک مرکزی در حال حاضر از موضعی که قبلا در سایت رسمی خود اعلام و منتشر کرده بود حمایت می‌کند. نیازی به تغییر موضع در این باره حس نشده بنابراین چیز جدیدی برای افزودن وجود ندارد.

هزینه‌های بالای جنگ

در طول جنگ، معمولا هزینه‌های کشورهای درگیر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این کشورها معمولا دست به چاپ پول جدید می‌زنند تا بتوانند هزینه‌های نظامی خود را تامین کنند.

افزایش چاپ پول یک کشور باعث افزایش شدید تورم در آن کشور می‌شود. در نتیجه این تورم افراد را ترغیب می‌کند تا برای محافظت از دارایی‌های خود، ارزهای محلی خود را با ارزهای خارجی و یا ارزهای دیجیتال مبادله کنند.

در همین حین با افزایش سرمایه‌گذاری روی ارزهای خارجی فشار فروش شدیدی بر پول محلی یک کشور وارد می‌شود و نرخ ارز نیز شدیدا بالا می‌رود.

در نتیجه، کشورهای درگیر معمولاً در طول زمان جنگ، کنترل‌های سخت‌گیرانه ارزی اعمال می‌کنند. همانطور که کشورهای روسیه و اوکراین قبلاً این کار را انجام داده‌اند.

معاملات روبل با رمزارز شدیدا افزایش یافته

بر اساس گزارش Arcane Research ، حجم معاملات روزانه تتر (USDT) به روبل در بایننس به بالاترین حد خود یعنی ۳۵ میلیون دلار رسید.

به نظر می رسد کاربران رسانه‌های اجتماعی روسیه عمیقاً نگران کاهش ارزش روبل هستند. این کاربران درباره اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می‌توانند به آن‌ها در محافظت از پس انداز خود کمک کنند، نیز بحث می‌کنند.

یکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی روسیه رومن بوچین (Roman Buchyn) نوشت:

بهتر است قبل این که روبل از دستمال توالت هم بی‌ارزش‌تر شود سریعا با آن چیزی مثل ارزهای دیجیتال بخرید.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.