صرافی Uniswap بر ۷۸/۵ درصد از بازار صرافی‌های غیر متمرکز تسلط دارد

تسلط ۷۸/۵ درصدی Uniswap بر بازار صرافی های غیر متمرکز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: همراه با کاهش ارزش ارزهای رمزنگاری شده، صرافی‌ها نیز دچار افت شدند. اما در این بین، Uniswap توانست جایگاه خود را به عنوان بزرگترین DEX حفظ و حتی آن را بیشتر تقویت کند. داده‌های موجود در حال حاضر نشان دهنده‌ی تسلط ۷۸/۵ درصدی Uniswap بر بازار صرافی های غیر متمرکز (DEX) است.

تسلط ۷۸/۵ درصدی Uniswap بر بازار صرافی های غیر متمرکز

از آغاز ماه نوامبر، حجم معاملات روزانه و هفتگی در صرافی‌های غیرمتمرکز افت زیادی داشت. Uniswap، پیشرو در بین صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) شاهد کاهش ۵۳ درصدی حجم معاملات هفتگی بود، چرا که حجم معاملات از ۲۶ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار رسید.

اما سایر DEXها حتی بیشتر از Uniswap ضرر کردند. SushiSwap و Curve، دومین و سومین صرافی بزرگ غیرمتمرکز، به ترتیب بیش از ۷۴ و ۴۲ درصد متضرر شده بودند. با این حال، صرافی Curve نسبت به دیگر صرافی‌ها ضرر کمتری را شاهد بود.

تسلط ۷۸/۵ درصدی Uniswap بر بازار صرافی های غیر متمرکز

در نظر داشته باشید که صرافی SushiSwap در ماه نوامبر در یک هفته حدود ۳/۱ میلیارد دلار معامله انجام داده بود، اما هفته گذشته تنها ۸۳۸ میلیون دلار معامله به ثبت رساند.

در بین تمام DEXهای موجود، در حال حاضر، Uniswap بر ۷۸ درصد حجم معاملات هفتگی تسلط دارد و پس از آن SushiSwap و Curve به ترتیب با ۶/۳ و ۴/۸ درصد در اختیار دارند.

با نگاهی به آمار شبکه به نظر می‌رسد کل تراکنش‌های زنجیره‌ای به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. حجم معاملات که در ماه نوامبر به ۲۲۴ میلیون دلار می‌رسید، در حال حاضر به ۱۵ میلیون دلار رسیده است.

تسلط ۷۸/۵ درصدی Uniswap بر بازار صرافی های غیر متمرکز

منبع: ambcrypto

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.